Ορολογία Digital Marketing (part 1 Α-Μ)

Το digital marketing mix που θα πραγματοποιήσουμε θα περιλαμβάνει ανάπτυξη SEO του website, δημιουργία καμπάνιας AdWords με CPC για συγκεκριμένα keywords τα οποία θα αντιστοιχούν σε ξεχωριστά landing pages έτσι ώστε να επιτύχουμε το δυνατόν μεγαλύτερο quality score με στόχο την αύξηση των conversions, ενώ, παράλληλα με το SEM, θα πραγματοποιήσουμε και social media optimization τα οποία θα αυξήσουν το Paid traffic αλλά θα λειτουργήσουν και ως μοχλός για αύξηση του organic traffic και συνεπώς των leads.”
Έχετε άγνωστες λέξεις;
A
AdWords: Η διαφημιστική πλατφόρμα της Google που χρησιμοποιείται από τους διαφημιζόμενους για την τοποθέτηση διαφημίσεων στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης Google, στο Youtube και στους ιστότοπους του δικτύου διαφημίσεων Google.
B
Bounce Rate: Είναι το “ποσοστό εγκατάλειψης”, δηλαδή όταν ένας επισκέπτης προσγειώνεται στον ιστότοπό σας και κάνει αμέσως κλικ στο κουμπί “πίσω” ή φεύγει από τον ιστότοπό σας.
C
Campaign: Μια καμπάνια αποτελείται από διαφημιστικά μηνύματα με συγκεκριμένο θέμα και στόχο. Μια εκστρατεία μπορεί να στοχεύει στην ευαισθητοποίηση, τη συγκέντρωση κεφαλαίων ή την αύξηση των πωλήσεων ενός προϊόντος.
Conversions: Όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί την επιθυμητή ενέργεια κατά την επίσκεψη στον ιστότοπό σας, ονομάζεται μετατροπή. Αυτό μπορεί να είναι μια αγορά, εγγραφή μέλους, λήψη ή εγγραφή για ενημερωτικό δελτίο, κ.λπ.
CPA (Cost-Per-Acquisition): Είναι μια μέτρηση στις διαφημιστικές πλατφόρμες που μετρά πόσα χρήματα δαπανώνται για την απόκτηση ενός πελάτη ή την πραγματοποίηση μιας μετατροπής. Επίσης, αποτελεί και έναν τρόπον τιμολόγησης, δηλαδή, οι πλατφόρμες χρεώνουν τους διαφημιζόμενους, μόνο όταν δημιουργούνται πωλήσεις ή μετατροπές.
CPC (Cost-Per-Click): Το κόστος ανά κλικ είναι ένα μοντέλο τιμολόγησης στο οποίο οι διαφημιστικές πλατφόρμες χρεώνουν τους διαφημιζόμενους για κάθε κλικ που κάνουν οι χρήστες σε μια εμφανιζόμενη διαφήμιση η οποία τους οδηγεί στον ιστότοπο της εταιρείας σας.
CTA (Call-To-Action): Ένα στοιχείο/ παρότρυνση που χρησιμοποιείται για να ωθήσει τους χρήστες προς μια συγκεκριμένη ενέργεια ή μετατροπή. Η ενέργεια θα μπορούσε να είναι να κάνει ο χρήστης κλικ σε έναν σύνδεσμο, να συμπληρώσει μια φόρμα, να εγγραφεί σε ένα ηλεκτρονικό ενημερωτικό δελτίο ή να πραγματοποιήσει μια τηλεφωνική κλήση.
CTR (Click-Through-Rate): Η αναλογία των κλικ στη διαδήμιση, σε σχέση με τις φορές που προβλήθηκε. Υπολογίζεται διαιρώντας τα κλικ της διαφήμισης με τις εμφανίσεις της διαφήμισης. Για παράδειγμα, εάν μια διαφήμιση προβάλλεται σε 100 άτομα και 10 από αυτούς κάνουν κλικ στη διαφήμιση, τότε έχει CTR 10% (10 κλικ / 100 εμφανίσεις = 10%).
D
Display Ads: Διαφημίσεις εικόνας/ προβολής σε ένα δίκτυο εμφάνισης που περιλαμβάνουν πολλές διαφορετικές μορφές όπως: εικόνες, φλας, βίντεο και ήχο. Επίσης γνωστές ως banner, αυτές είναι οι διαφημίσεις που προβάλλονται στον ιστό σε ειδησεογραφικά sites, blogs και κοινωνικά μέσα.
Display Network: Ένα δίκτυο ιστότοπων και εφαρμογών που προβάλλουν διαφημίσεις προβολής στις ιστοσελίδες τους. Το δίκτυο εμφάνισης της Google καλύπτει πάνω από 2 εκατομμύρια ιστότοπους που φτάνουν το 90% των χρηστών στο διαδίκτυο.
E
E-mail Marketing: Η χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με στόχο την απόκτηση πωλήσεων, πελατών ή οποιαδήποτε άλλου είδους μετατροπή.
F
Facebook Business page: Μια δημόσια σελίδα στο Facebook που δημιουργείται για να εκπροσωπεί μια εταιρεία. Η χρήση μιας επιχειρηματικής σελίδας δίνει στους χρήστες πρόσβαση στη διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook (Ads Manager) και επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν με τους χρήστες (π.χ. απαντήσεις μηνυμάτων, δημοσίευση περιεχομένου).
G
Google Analytics: Μια πλατφόρμα δωρεάν λογισμικού που δημιουργήθηκε από την Google, η οποία χρησιμοποιείται για την ανάλυση σχεδόν κάθε πτυχής των χρηστών που επισκέπτονται έναν ιστότοπο. Η επισκεψιμότητα του ιστότοπου, οι μετατροπές, μετρήσεις χρηστών, συγκρίσεις ιστορικών δεδομένων, η αποτελεσματικότητα κάθε καναλιού μάρκετινγκ και πολλά ακόμη μπορούν όλα να διαχειρίζονται μέσω αυτής της πλατφόρμας.
H
Hashtags: Μια λέξη ή φράση που αρχίζει με το σύμβολο “#” και χρησιμοποιείται στα κοινωνικά μέσα ως ένας τρόπος για την προσθήκη ετικετών το οποίο μπορούν να αναζητήσουν και να βρουν οι χρήστες. Η προσθήκη των hashtags σε μια ανάρτηση επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν τη συγκεκριμένη ανάρτηση όταν αναζητούν το συγκεκριμένο θέμα. Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξεύρεση χρηστών που αναζητούν ευρεία καθώς και εξειδικευμένα, λεπτομερή θέματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
I
Impressions: Ένας όρος που χρησιμοποιείται στην οnline διαφήμιση πληρωμής ανά κλικ και αντιπροσωπεύει τον αριθμό των φορών που εμφανίστηκε μια διαφήμιση.
K
Keyword: Ένας όρος ή μια φράση που ένας χρήστης θα πληκτρολογήσει/ αναζητήσει σε μια μηχανή αναζήτησης. Είναι σημαντικό να συνδέεται ο ιστοτόπος της επιχείρησής σας με αυτές τις λέξεις-κλειδιά, έτσι ώστε να εμφανίζεται όταν αναζητούνται αυτές οι λέξεις.
L
Landing page: Η συγκεκριμένη σελίδα σε έναν ιστότοπο στον οποίο ένας χρήστης μεταβαίνει όταν κάνει κλικ σε ένα σύνδεσμο (είτε σε μια διαφήμιση είτε οπουδήποτε αλλού). Ενώ θα μπορούσε απλώς να είναι η αρχική σελίδα, συχνά είναι πιο χρήσιμο και αποτελεσματικό αν μεταφέρεται σε μια σελίδα που είναι συγκεκριμένη για τους όρους αναζήτησης.
Lead: Ένας δυνητικός πελάτης που έχει επικοινωνήσει με μια επιχείρηση με πρόθεση να αγοράσει μέσω κλήσης, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ηλεκτρονικής φόρμας συμπληρώνει.
M
Meta-Description: Είναι οι λίγες γραμμές του κειμένου (160 χαρακτήρες) που δίνουν την περιγραφή της ιστοσελίδας της επιχείρησης και εμφανίζονται στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης.
(συνεχίζεται)