6 βήματα για επιτυχημένη στρατηγική στα Social Media!

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον, ένα απαραίτητο κανάλι μάρκετινγκ για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών.
Η κοινή ερώτηση, πριν από μερικά χρόνια, «γιατί η επιχείρησή μας πρέπει να χρησιμοποιεί social media;» αντικαθίσταται τώρα από την εξής: «πώς μπορεί η επιχείρησή μας να αναπτυχθεί μέσα από τα social media;».
Δυστυχώς, πολλές επιχειρήσεις προσπαθούν να σταθούν όρθιες στο χάος των social media, χωρίς όμως να έχουν μια τεκμηριωμένη στρατηγική…. Ενώ με μόλις 6 βήματα μπορείτε να δημιουργήσετε μια αποτελεσματική στρατηγική για την επίτευξη των στόχων σας!
1. Ελέγξτε την τρέχουσα παρουσία σας στα social media
Πριν ασχοληθείτε με τους στόχους, ρίξτε μια γρήγορη ματιά στο σημείο όπου βρίσκεστε.
- Σε ποια δίκτυα δραστηριοποιείτε αυτήν τη στιγμή;
- Τα δίκτυα σας είναι βελτιστοποιημένα (φωτογραφίες και εικόνες εξώφυλλου, βιογραφικό σημείωμα, URL, κ.λπ.)
- Ποια δίκτυα σας φέρνουν τη μέγιστη αξία;
- Πώς τα προφίλ σας συγκρίνονται με τα προφίλ των ανταγωνιστών σας;
2. Καταγράψτε τον “ιδανικό πελάτη”.
Για παράδειγμα, μπορείτε να προσδιορίσετε την αγορά-στόχο ως γονείς.
Ωστόσο, αν συγκεκριμενοποιήσετε τα χαρακτηριστικά του ιδανικού πελάτη, ως γονέα που ζει στην Αθήνα, είναι μεταξύ 30 και 50 ετών, κερδίζει πάνω από 30.000€, χρησιμοποιεί κυρίως το Facebook και έχει ενδιαφέρον τις υπαίθριες δραστηριότητες, είναι σίγουρο πως οι ενέργειές σας θα έχουν καλύτερο αποτέλεσμα απ΄ ότι στην πρώτη περίπτωση.
Για να βρείτε τον “ιδανικό πελάτη”, συμπληρώστε τα ακόλουθα στοιχεία:
- Ηλικία
- Φύλλο
- Τοποθεσία
- Τίτλος εργασίας
- Εισόδημα
- Ενδιαφέροντα/ Δραστηριότητες
- Προβλήματα που έχει και μπορεί να λύσει η επιχείρησή σας
- Το πιο χρησιμοποιημένο κοινωνικό δίκτυο
3. Καθορίστε τον στόχο σας στα social media
Ξεκαθαρίστε και καταστήστε σαφές, ποιος είναι ο στόχος σας και τι θέλετε να πετύχετε μέσα από τα social media. Ο στόχος σας θα πρέπει να αντανακλά την ταυτότητα της επιχείρησής σας και μόνο όταν τον καταγράψετε θα μπορέσετε να αντιληφθείτε πως ακριβώς να χρησιμοποιήσετε την παρουσία σας στα social media. Μην ξεχνάτε να λάβετε υπόψη τον “ιδανικό πελάτη” όταν προσπαθείτε να δημιουργήσετε την “αποστολή” σας.
Βάσει αυτών θα μπορέσετε να αποφασίσετε τι περιεχόμενο και που θα το μοιραστείτε. Επιχειρήσεις που δημοσιεύουν τυχαία χωρίς στόχο θα αποτύχουν αφού οι άνθρωποι “ακολουθούν” τους ειδικούς.
4. Προσδιορίστε τις βασικές μετρήσεις επιτυχίας
Πώς θα διαπιστώσετε εάν οι προσπάθειες μάρκετινγκ στα social media είναι επιτυχείς;
Μερικές μετρήσεις που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι:
Ποσοστό μετατροπής (conversion rate)
- Χρόνος που αφιερώνεται στην ιστοσελίδα
- Reach
- Αναφορές επωνυμίας
- Συναισθήματα του χρήστη (sentiment analysis)
- Συνολικές κοινοποιήσεις
5. Δημιουργία και καθορισμός περιεχομένου
Δυστυχώς, πολλές επιχειρήσεις πηγαίνουν κατευθείαν σε αυτό το βήμα, ενώ -όπως αναλύσαμε παραπάνω- υπάρχουν πολλά ζωτικά βήματα που πρέπει να λάβετε υπόψιν προτού να αρχίσετε να δημιουργείτε και να διανέμετε περιεχόμενο.
Τώρα γνωρίζετε ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης και καθορίσατε τον στόχο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οπλισμένοι με αυτές τις πληροφορίες θα πρέπει να είναι εύκολο για σας να ξεκινήσετε πλέον τη δημιουργία περιεχομένου όπως:
- Εικόνες
- Βίντεο
- Δημοσιεύσεις στο Blog
- Εταιρικά Νέα
- Infographics
- eBooks
- Συνεντεύξεις, κ.λπ.
Η λίστα με τις ιδέες είναι μεγάλη, αλλά βεβαιωθείτε ότι εστιάζετε μόνο σε μορφές περιεχομένου που ευθυγραμμίζονται στον στόχο σας, και φυσικά τις ικανότητές σας.
Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ημερολόγιο στο οποίο θα καταγράφετε πόσο συχνά θα δημοσιεύσετε σε κάθε δίκτυο, ποια θέματα θα μοιραστείτε και πότε θα τα μοιραστείτε.6. Παρακολούθηση – Ανάλυση – Βελτιστοποίηση
Αυτό μπορεί να είναι το πιο σημαντικό βήμα για την επιτυχία σας στα social media. Οι καλύτεροι marketing strategist στηρίζονται σε δοκιμές και λάθη. H παρακολούθηση των αποτελεσμάτων, η ανάλυση των δεδομένων και, στη συνέχεια, οι διορθωτικές κινήσεις για τη βελτιστοποίησή τους είναι ζωτικής σημασίας.
Κάθε προηγούμενο βήμα πρέπει να επανεκτιμηθεί αφού έχετε πάρει το χρόνο να αναλύσετε τα αποτελέσματα των ενεργειών μάρκετινγκ. Αφήστε τα δεδομένα να σας οδηγήσουν. Για παράδειγμα, εάν φαίνεται ότι το Facebook ή το Twitter είναι το πιο αποτελεσματικό κανάλι για την επιχείρησή σας, εξετάστε το ενδεχόμενο διπλασιασμού επένδυσης σε αυτό το κανάλι.
Τέλος, μη ξεχνάτε ότι η ιδανική στρατηγική δεν χαράσσεται σε πέτρα. Πρόκειται για μια διαδικασία σε διαρκή εξέλιξη που θα πρέπει να τροποποιείται και να προσαρμόζεται όταν κρίνεται απαραίτητο.
Δημιουργήστε μια στρατηγική και ξεκινήστε τη βελτιστοποίηση της καθώς συνεχίζετε να μεγαλώνετε και μάθετε περισσότερα για την επιχείρηση και το κοινό σας.
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist