7 Μαθήματα από την καθημερινή χρήση Google AdWords

Το Google AdWords προσφέρει έναν πολύ φθηνό τρόπο προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών σας. Αλλά χωρίς προσεκτικό σχεδιασμό, μπορεί εύκολα να καταλήξετε να ξοδεύετε πολλά ευρώ χωρίς αποτέλεσμα.
Η βασική δομή του Google AdWords είναι η προβολή διαφημίσεων χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά. Οι χρήστες που αναζητούν όρους που σχετίζονται με αυτούς που έχετε επιλέξει κατά τη δημιουργία των διαφημίσεων θα δουν τη διαφήμισή σας μαζί με τα οργανικά αποτελέσματα της αναζήτησης. Επειδή το AdWords είναι μια υπηρεσία πληρωμής ανά κλικ, θα χρεωθείτε μόνο όταν κάποιος χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμισή σας.
Όταν ξεκινάτε την καμπάνια σας, δημιουργείτε μια διαφήμιση με συγκεκριμένο κείμενο που περιλαμβάνει έναν σύνδεσμο προς τον ιστότοπό σας. Στη συνέχεια, επιλέγετε τις λέξεις-κλειδιά που θα καθορίσουν ποιοι χρήστες θα δουν τη διαφήμισή σας. Μπορείτε – και πρέπει – να καθορίσετε πόσα θέλετε να δαπανήσετε, σε ποια γλώσσα θα εμφανιστεί η διαφήμισή σας, ακόμα και τη γεωγραφική εμβέλεια της διαφήμισής σας.
Πριν όμως ξεκινήσετε να διαφημίζεστε στην Google εξετάστε τα παρακάτω:
1. Βεβαιωθείτε ότι το AdWords είναι η σωστή επιλογή
Αν έχετε ένα νέο προϊόν ή προσφέρετε μια καινοτόμα υπηρεσία ίσως το AdWords να μην είναι ο κατάλληλος τρόπος προβολής της επιχείρησής σας, καθώς ελάχιστοι χρήστες -πιθανόν και κανένας- να μην αναζητά αυτά που εσείς προσφέρετε. Οπότε το AdWords σε αυτή την περίπτωση να μην αποτελεί το καλύτερο εργαλείο για τη δημιουργία ενδιαφέροντος και πωλήσεων.
Ίσως να θέλετε να ξεκινήσετε μέσω πιο παραδοσιακών διαφημίσεων τοποθέτησης προϊόντων και χρησιμοποιώντας τεχνικές βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (S.E.O.) για τη βελτίωση της απόδοσης του ιστότοπου τους στις οργανικές αναζητήσεις Google.
2. Ορίστε έναν ρεαλιστικό προϋπολογισμό
Μια διαφήμιση που τοποθετείται στο δίκτυο της Google μπορεί να εμφανιστεί γρήγορα σε εκατοντάδες τοποθεσίες Web και να δημιουργήσει χιλιάδες κλικ. Αν και αυτό μπορεί να είναι ένα καλό αποτέλεσμα, μπορεί επίσης να ξοδέψει πριν καν προλάβετε να το αντιληφθείτε μεγάλα ποσά. Θέστε πρώτα ρεαλιστικούς μηνιαίους και ημερήσιους προϋπολογισμούς για τις εκστρατείες σας.
3. Εστιάστε στις τοπικές αγορές
Όταν η Apple παρουσίασε για πρώτη φορά το iPhone, μια επιχείρηση επισκευής τηλεφώνων που ονομάζεται, είδε μια ευκαιρία να γεννιέται. Γνωρίζοντας ότι η οθόνη του iPhone ήταν επιρρεπής σε ζημιές, άρχισε να κάνει προσφορές για λέξεις-κλειδιά όπως “επισκευές iphone” αναμένοντας να κατακλυστεί από νέους πελάτες. Ένα πρόβλημα όμως αναδύθηκε πολύ γρήγορα: ενώ η κίνηση στο site του ήταν τεράστια, ελάχιστοι έστελναν τα τηλέφωνά τους για επισκευή. Ωστόσο, μετά την αλλαγή της στόχευσης της καμπάνιας της επιχείρησης, έτσι ώστε να εμφανίζεται μόνο σε αναζητήσεις χρηστών σε πόλεις όπου υπήρχαν φυσικά καταστήματα, το ποσοστό μετατροπής του ανέβηκε 10%!
4. Περιορίστε το δίκτυο λέξεων-κλειδιών σας
Ακριβώς όπως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εισαγωγικά για να περιορίσετε το εύρος μιας αναζήτησης Google, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αγκύλες και εισαγωγικά για να εστιάσετε την καμπάνια σας στο AdWords. Αυτό το σημείο είναι ένα πολύ κρίσιμο. Εάν, για παράδειγμα, έχετε κατάστημα γυναικείων υποδημάτων και επιλέγετε να συμπεριλάβετε στην καμπάνια σας τη λέξη παπούτσια, η διαφήμισή σας θα εμφανίζεται οποτεδήποτε οι χρήστες αναζητούν αυτή τη λέξη – ακόμη και αν ψάχνουν για παράδειγμα μεταχειρισμένα παπούτσια, παιδικά παπούτσια, παπούτσια απομίμηση, κ.λπ. Αντίθετα, αν χρησιμοποιείτε αγκύλες για να επιλέξετε [γυναικεία παπούτσια], η διαφήμισή σας θα εμφανιστεί μόνο στα άτομα που αναζητούν την ακριβή φράση.
5. Δημιουργία σελίδων προορισμού/ landing pages
Προτείνουμε να δημιουργήσετε συγκεκριμένες σελίδες προορισμού συνδεδεμένες απευθείας με τη διαφήμιση που τρέχετε έτσι ώστε να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητες να μετατρέψετε τους επισκέπτες σε πελάτες. Η αποστολή ενός επισκέπτη στην αρχική σας σελίδα μπορεί να τους αφήσει να χαθούν και να μην τους οδηγήσετε σε αυτό που αναζητούν. Αυτές οι σελίδες θα πρέπει να ζητούν από τους χρήστες να κάνουν μια ενέργεια, όπως εγγραφή σε μια λίστα αλληλογραφίας ή τη συμπλήρωση μιας έρευνας, για να καταγράψετε τα στοιχεία επικοινωνίας του επισκέπτη και να μπορέσετε στο μέλλον να του καλύψετε τις ανάγκες μέσα από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρετε.
6. Παρακολουθείτε συνεχώς τις καμπάνιες σας
Οι εκστρατείες Pay-per-Click φέρνουν κινδύνους και το βάρος της παρακολούθησής τους βαρύνει τον ιδιοκτήτη της εκστρατείας. Ως επιχειρηματίας που ασχολείται με τα θέματα μιας εταιρείας, είναι δύσκολο να αφιερώσετε το απαραίτητο χρόνο να διευθετήσετε θέματα που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια της καμπάνιας, ή να καταφέρετε να επικοινωνήσετε με μια μεγάλη εταιρία όπως η Google όταν εμφανιστεί το πρόβλημα.
7. Εξετάστε το ενδεχόμενο να δώσετε τη διαχείριση σε εξειδικευμένο συνεργάτη
Η παρακολούθηση μιας καμπάνιας AdWords απαιτεί πολλή προσπάθεια. Γι ‘αυτό ορισμένοι επιχειρηματίες, προτιμούν να αναθέτουν τη διαχείριση των εκστρατειών τους. Πολλοί επιχειρηματίες συνειδητοποιούν ότι, ενώ δαπανούν ένα αξιόλογο ποσό κάθε μήνα, δεν γνωρίζουν τι είδους απόδοση της επένδυσης παίρνουν πίσω. Οι εξειδικευμένοι συνεργάτες, παρακολουθούν καθημερινά και αρκετές φορές την πορεία των ενεργών εκστρατειών, ενημερώνουν ή αλλάζουν τις διαφημίσεις σε σχεδόν εβδομαδιαία βάση εφόσον κρίνεται απαραίτητο, και παρακολουθούν τα αποτελέσματα. Ο λόγος που οι περισσότεροι επιχειρηματίες επιλέγουν εξωτερικούς συνεργάτες είναι ότι παρ’ όλη την αμοιβή, καταλήγουν στο τέλος του μήνα με περισσότερα κέρδη, εξαιτίας των επιτυχημένων ενεργειών και της πρόληψης απώλειας χρημάτων.
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist