5 βήματα για να ετοιμάσετε ένα αποδοτικό πλάνο στα social media!

Είναι πραγματικά σημαντικό να δημοσιεύετε “στρατηγικά” στα social media, αλλιώς, μπορεί να βρεθείτε να ξοδεύετε χρόνο και πόρους για τη διαχείριση τους, χωρίς να αποδίδουν.
- Αποφασίστε τι είδους περιεχόμενο θα δημιουργήσετε.
Ξεκινήστε να σκέφτεστε το είδος του περιεχομένου που θα μπορούσε να έχει απήχηση στο κοινό σας. Ένας καλός τρόπος να ξεχωρίσετε το περιεχόμενό σας είναι να δοκιμάσετε διαφορετικές μορφές:
- Κείμενο
- Εικόνα
- βίντεο
- GIFs
- Infographics
Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεται να έχετε μια μεγάλη ομάδα για να πειραματιστείτε με νέους τύπους περιεχομένου καθώς υπάρχουν πολλά δωρεάν ηλεκτρονικά εργαλεία για να σας βοηθήσουν. Για να ξεκινήσετε, αναλύστε τα μηνύματα που έχετε δημοσιεύσει πριν -τους τελευταίους 3 έως 6 μήνες- για να δείτε ποιο περιεχόμενο ήταν το πιο επιτυχημένο και στη συνέχεια να διερευνήσετε τι μπορείτε να δημιουργήσετε στη συνέχεια.
Π.χ. εάν ήταν επιτυχημένες προηγούμενες αναρτήσεις με αποφθέγματα, τότε αυτό είναι ένδειξη ότι πρέπει να δοκιμάσετε κάτι παρόμοιο. Ωστόσο, μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε νέες ιδέες μετατρέποντας τα μηνύματά σας σε σύντομα βίντεο, για παράδειγμα.
Επιλέξτε το σωστό μέσο
Το επόμενο βήμα είναι να αποφασίσετε το καλύτερο περιεχόμενο για καθένα από τα social media που χρησιμοποιείτε.
Το Facebook είναι ιδανικό για περιεχόμενο, με εικόνες και βίντεο που φέρνουν περισσότερη αλληλεπίδραση. Μια καλή ιδέα είναι να δοκιμάσετε το Facebook Live. Σας βοηθά να μένετε κοντά στο κοινό σας, ενισχύοντας παράλληλα την αλληλεπίδραση, ενώ μπορείτε να δημοσιεύετε ειδήσεις, Q & A ή ακόμα και εκδηλώσεις.
Το Twitter χρειάζεται επίσης εικόνες ή βίντεο για να αυξηθεί η αφοσίωση. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε σχετικά και κατάλληλα GIF στα tweets σας ως έναν γρήγορο και εύκολο τρόπο αλληλεπίδρασης με το κοινό.
Το LinkedIn είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για την αναδημοσίευση link με ειδήσεις, εκπαιδευτικά, συνέδρια ή εκδηλώσεις και επαγγελματικές ενημερώσεις, ενώ το Instagram έχει να κάνει με εξαιρετικές εικόνες και βίντεο που μιλάνε για μια ιστορία.
Αποφασίστε τη συχνότητα
Πόσο συχνά πρέπει να δημοσιεύετε σε κάθε πλατφόρμα; Δεν υπάρχει μαγική απάντηση σε αυτό το ερώτημα, αλλά εδώ θα βρείτε κάποιες οδηγίες βέλτιστης πρακτικής.
Facebook: Κατά γενικό κανόνα, στοχεύετε σε 2-4 δημοσιεύσεις ανά εβδομάδα. Πρόκειται για την ποιότητα, όχι για την ποσότητα.
Twitter: Το Twitter είναι θέμα αλληλεπίδρασης σε πραγματικό χρόνο. Δεν υπάρχει όριο στον αριθμό των tweets που μπορείτε να δημοσιεύσετε καθημερινά, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν αξία. Στόχος για 2-4 tweets την ημέρα, ή αν έχετε πιο δημιουργικές ιδέες, μπορείτε να δημοσιεύετε ακόμα περισσότερα.
LinkedIn: Το LinkedIn είναι μια μεγάλη πλατφόρμα για να δημιουργήσετε το επαγγελματικό σας δίκτυο και να ενημερώσετε τους συνεργάτες, συναδέλφους και τους συμμαθητές σας. Δημοσιεύστε όταν έχετε μια σημαντική ανακοίνωση, νέα, κορυφαίες συμβουλές ή καμπάνιες που σχετίζονται με το κοινό. Στόχος για 1-3 δημοσιεύσεις ανά εβδομάδα.
Instagram: Αυτή η πλατφόρμα απαιτεί υψηλής ποιότητας, δημιουργικές εικόνες ή βίντεο. Εάν έχετε τακτικά εξαιρετικές εικόνες ή εξαιρετικές ιδέες για βίντεο, τότε μπορείτε ενδεχομένως να στοχεύσετε σε 1-2 εβδομαδιαίες αναρτήσεις.
Ένας καλός τρόπος για να μάθετε την ιδανική συχνότητα απόσπασης είναι να πειραματιστείτε με το εβδομαδιαίο πρόγραμμα. Εάν αρχίζετε να δημοσιεύετε συχνότερα σε μια πλατφόρμα, αλλά δεν βλέπετε αύξηση της αφοσίωσης, τότε αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εστιάσετε στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα.
- Εμπνευστείτε από νέες ιδέες.
Η έμπνευση είναι καλό πράγμα, ιδιαίτερα πριν σχεδιάσετε το περιεχόμενό σας. Αν θέλετε να δοκιμάσετε νέες ιδέες και δημιουργικά, ρίξτε μια ματιά σε άλλα κοινωνικά προφίλ από οργανισμούς, Influencers και μάρκες εκτός του κλάδου.
Σκεφτείτε τις επικείμενες καμπάνιες σας, τα γεγονότα που θα εκτελείτε ή τις μέρες ενημέρωσης που σχετίζονται με τον οργανισμό σας και θα βρείτε τους τύπους περιεχομένου που θα χρειαστείτε για να σταματήσει το κοινό στη δική σας δημοσίευση και να ασχοληθεί με το περιεχόμενό σας.
Ένας τρόπος για να βρείτε νέες ιδέες περιεχομένου είναι να δημιουργήσετε θέματα περιεχομένου για τις περιόδους όπου δεν εκτελείτε μια συγκεκριμένη καμπάνια.
Μπορεί επίσης να θέλετε να ακούσετε τι λέει και αναζητά το κοινό σας. Μπορεί να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε την επόμενη καμπάνια σας, προσέχοντας τις ανάγκες και τις ανησυχίες του. Η έμπνευση μπορεί να είναι παντού!
- Προγραμματίστε τις καμπάνιες σας.
Μόλις βρείτε αυτό που θα σας εμπνεύσει, το επόμενο βήμα είναι να δημιουργήσετε το πραγματικό είδος για τις αναρτήσεις σας. Αυτό το στάδιο είναι όταν αρχίζετε να σκέφτεστε τον τόνο της φωνής σας, το μήνυμά σας, τα οπτικά ή το βίντεο και οποιουσδήποτε άλλους πόρους που θα χρειαστείτε. Με αυτό τον τρόπο είστε οργανωμένοι και έχετε χρόνο να σκεφτείτε στρατηγικά για τα μέσα και να προσεγγίσετε το κοινό σας.
Είναι καλό να προγραμματίζετε εκ των προτέρων όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες για την καμπάνια σας, ωστόσο δεν πρέπει να προγραμματιστούν τα πάντα από πριν.
Περιεχόμενο που μπορείτε να προγραμματίσετε εκ των προτέρων
Μπορείτε να οργανώσετε το περιεχόμενο της καμπάνιας σας λίγες εβδομάδες προτού αρχίσει να εμφανίζεται πραγματικά. Αυτή η περίοδος σας δίνει την ευελιξία να έχετε χρόνο καθώς προσεγγίζετε την καμπάνια σας. Μπορείτε είτε να δημιουργήσετε τα σχέδια της καμπάνια σας, είτε μπορείτε να προχωρήσετε και να προγραμματίσετε τη δημοσίευσή τους.
Τα προφίλ των κοινωνικών μέσων σας πρέπει να διατηρούνται ενεργά, ανεξάρτητα από το αν εκτελείτε μια καμπάνια ή όχι.
Περιεχόμενο που μπορείτε να δημιουργήσετε σε πραγματικό χρόνο
Παρόλο που είναι καλή ιδέα να εξοικονομήσετε χρόνο προγραμματίζοντας το περιεχόμενό σας, εξακολουθεί να υπάρχει η ανάγκη να συνεργαστείτε με το κοινό σας απαντώντας σε ερωτήσεις ή συμμετέχοντας σε συζητήσεις σε πραγματικό χρόνο. Θα υπάρχουν επίσης στιγμές που θα χρειαστεί να αντιδράσετε και να παράγετε περιεχόμενο, σε πραγματικό χρόνο, σε επίκαιρα θέματα που σχετίζονται με το αντικείμενό σας.
Πείτε την ιστορία σας
Για να κάνετε μια σύνδεση μεταξύ της εταιρείας σας και του κοινού σας, πείτε αυθεντικές ιστορίες. Η ιστορία μπορεί να σας διευκολύνει να επιτύχετε τους στόχους σας για την ευαισθητοποίηση, την αφοσίωση ή την προσέγγιση νέων πελατών.
Όσο πιο οργανωμένη είστε μέσω του προ-σχεδιασμού, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να ξεκινήσετε μια επιτυχημένη εκστρατεία και να επιτύχετε τους στόχους σας.
- Προσθέστε το περιεχόμενο στο ημερολόγιό σας.
Μόλις αποφασίσετε για το περιεχόμενο που χρειάζεστε, ήρθε η ώρα να αρχίσετε να το προγραμματίζετε. Είναι χρήσιμο να έχετε μια “τράπεζα” περιεχομένου έτοιμη για τις ημέρες που θα είστε απασχολημένοι και θα έχετε λιγότερο χρόνο για να περάσετε στις πλατφόρμες. Μπορείτε να προγραμματίσετε την επόμενη μέρα, εβδομάδα ή μήνα προγραμματίζοντας τις αναρτήσεις σας για κάθε μέσο.
Διασφαλίστε μια μέρα της εβδομάδας που θα ασχολείστε με τον προγραμματισμό των αναρτήσεων και δημοσιεύσεων.
Να είστε ενεργός, αλλά και αντιδραστικός
Ο προγραμματισμός περιεχομένου μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε πιο οργανωμένοι με την κοινωνική σας στρατηγική, αλλά πρέπει να είστε έτοιμοι και ευέλικτοι εάν παρουσιαστεί μια ευκαιρία. Είτε πρόκειται για κάτι viral που ξεκινάει ξαφνικά είτε για κρίση, θα πρέπει να αναθεωρήσετε τις προγραμματισμένες αναρτήσεις σας και να τις επεξεργαστείτε ανάλογα.
- Αναλύστε τα αποτελέσματα.
Αφού έχετε δημιουργήσει το νέο σας πρόγραμμα στα social media, μην ξεχάσετε να ελέγχετε τακτικά την απόδοση του περιεχομένου σας. Οι μετρήσεις, θα σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε τις πιο επιτυχημένες αναρτήσεις και τις πλατφόρμες με τις καλύτερες επιδόσεις, τόσο από άποψη διανομής όσο και αλληλεπίδρασης, ώστε να μπορείτε να συνεχίσετε να δημιουργείτε το είδος του περιεχομένου που θέλουν οι χρήστες.
Τι πρέπει να μετρήσετε;
Για παράδειγμα, εάν θέλετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα σε μια συγκεκριμένη σελίδα προορισμού ως μέρος μιας καμπάνιας, τότε θέλετε να μετρήσετε τον αριθμό των κλικ στη συγκεκριμένη σελίδα και ποιο κανάλι οδήγησε στη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
Μπορείτε να μετρήσετε:
Ποια είναι τα καλύτερα κανάλια
Δημοσιεύσεις με την καλύτερη απόδοση
Τύποι περιεχομένου με τις καλύτερες επιδόσεις
Οι πιο κοινές μετρήσεις βασίζονται σε:
Αναγνωρισιμότητα: προσέγγιση, εμφανίσεις, κλικ
Ανάπτυξη social media: followers
Αλληλεπίδραση: like, σχόλια, κοινοποιήσεις, αντιδράσεις
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist