fbpx

Blog

Google AdWords Trick: Μειώστε το κόστος & Αυξήστε τους πελάτες!

d1

Έχετε ακούσει κάποιον guru στο digital marketing να αναφέρει τον όρο “SKAG”;

Όχι; Δεν πειράζει!

Το ακρωνύμιο SKAG αντιστοιχεί στο Single-Keyword-Ad-Groups.

To SKAG είναι μια πολύ όμορφη τακτική που μπορεί να βοηθήσει δραστικά στη βελτίωση της απόδοσής σας στο AdWords.

Και είναι ακριβώς αυτό που υπονοεί το όνομα. Πρόκειται για ομάδες διαφημίσεων με μόνο μία λέξη-κλειδί σε αυτές.

Σύμφωνα με μεγάλες εταιρείες η τακτική SKAG αποτελεί μία από τις ισχυρότερες δομές λογαριασμών AdWords. Ο Neil Patel, συγκεκριμένα, έγραψε ότι “έχω αυξήσει τις πωλήσεις όταν έκανα αυτή την αλλαγή στο Google AdWords”, η οποία φυσικά αναφέρεται στις ομάδες διαφημίσεων μιας λέξης-κλειδί.

Πως δουλεύει

Η προϋπόθεση είναι απλή: Αντί να ομαδοποιείτε 15 λέξεις-κλειδιά με δύο έως τρεις διαφορετικές παραλλαγές διαφημιστικού κειμένου, συνδυάζετε μια ενιαία διακύμανση των λέξεων-κλειδιών σε μία μόνο διαφήμιση, όπου ο τίτλος του κειμένου της διαφήμισης αντιστοιχεί ακριβώς στη λέξη-κλειδί σας. Έτσι, κατά την αναζήτηση οποιασδήποτε από τις πιθανές λέξεις-κλειδιά σας στο Google, το διαφημιστικό κείμενο θα ταιριάζει ακριβώς με αυτό που αναζητήθηκε. Αυτό θα αυξήσει τη βαθμολογία συνάφειας (relevance score) και με τη σειρά του θα σας βοηθήσει να επιτύχετε χαμηλότερο κόστος ανά κλικ.

Και όχι μόνο αυτό, με το SKAG, θα μπορείτε να ελέγχετε καλύτερα τον προϋπολογισμό για τις λέξεις-κλειδιά που είναι κερδοφόρες μέσα στην καμπάνια, επειδή μπορείτε εύκολα να κάνετε αλλαγές και να προσαρμόσετε τους προϋπολογισμούς για κάθε ομάδα διαφημίσεων.

Ας πούμε ότι πουλάτε κατά παραγγελία πορτοφόλια από δέρμα. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους κάποιος μπορεί να ψάξει για το προϊόν σας. Συμβαδίζοντας το κείμενο της διαφήμισής σας με τη λέξη-κλειδί, η βαθμολογία της συνάφειας θα βελτιωθεί επειδή το κείμενο της διαφήμισης ταιριάζει ακριβώς με τον όρο αναζήτησης. (Αν αναρωτιέστε γιατί υπάρχουν τρεις λέξεις-κλειδιά που αναφέρονται παρακάτω, ο λόγος είναι επειδή πρόκειται για ευρεία αντιστοίχιση, αντιστοίχιση φράσης και ακριβής αντιστοίχιση.)

Λέξεις κλειδιά:

  • Κατά παραγγελία + Δερμάτινο + Πορτοφόλια
  • “Δερμάτινα Πορτοφόλια Κατά Παραγγελία”
  • [Κατά Παραγγελία Δερμάτινα Πορτοφόλια]

Επιπλέον, εάν γνωρίζατε ότι αποδίδει καλύτερα ο όρος “Δερμάτινα Πορτοφόλια Made in EU”, θα θέλατε να δημιουργήσετε μια καμπάνια μιας λέξης-κλειδί με την ακόλουθη μορφή:

Λέξεις κλειδιά:

  • Δερμάτινα + Πορτοφόλια + Made + in EU
  • “Δερμάτινα Πορτοφόλια Made in EU”
  • [Δερμάτινα Πορτοφόλια Κατασκευασμένα σε Ευρώπη]

Ας υποθέσουμε ότι έχετε μια καμπάνια η οποία περιλαμβάνει αρκετές SKAG που σχετίζονται με το γεγονός ότι τα πορτοφόλια είναι φτιαγμένα κατά παραγγελία. Εάν μία από αυτές τις λέξεις-κλειδιά καταναλώνει πολύ τον προϋπολογισμό σας αλλά δεν αποδίδει καλά, μπορείτε να διακόψετε εύκολα τη συγκεκριμένη ομάδα διαφημίσεων. Αντίθετα, αν έχετε μια λέξη-κλειδί που εκτελεί εξαιρετικά καλά, μπορείτε επίσης να προσαρμόσετε τον προϋπολογισμό σας ανάλογα.

Ξεκινώντας

Για αρχή, συνιστούμε να δημιουργήσετε πέντε ενιαίες ομάδες διαφημίσεων λέξεων-κλειδιών για να δείτε αν παρατηρείτε διαφορά στην αναλογία κλικ/εμφανίσεις και τη βαθμολογία ποιότητας (quality score).

Θα έρθει μια στιγμή που θα προσθέτετε χιλιάδες διαφορετικές λέξεις-κλειδιά και παραλλαγές κειμένων διαφήμισης χρησιμοποιώντας ομάδες διαφημίσεων μιας λέξης-κλειδί το οποίο είναι πιο περίπλοκο.

Αν έχετε προσφορές σε εκατοντάδες ή χιλιάδες διαφορετικά προϊόντα και αναζητάτε μια προηγμένη στρατηγική SKAG, θα συνιστούσα να προσεγγίσετε μια εταιρεία που ειδικεύεται σε διαφημίσεις Google AdWords και μπορεί να βοηθήσει σε αυτόν τον τομέα.

Σημασία του Δείκτη ποιότητας

Οποιοσδήποτε γνωρίζει AdWords γνωρίζει ότι ο Δείκτης ποιότητας είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία εξαιρετικών αποτελεσμάτων στο AdWords.

Ο Δείκτης ποιότητας είναι η βαθμολογία της Google για την ποιότητα και τη συνάφεια των λέξεων-κλειδιών και των διαφημίσεων. Η υψηλή βαθμολογία ποιότητας θα έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερο ποσοστό κλικ και χαμηλότερο κόστος ανά κλικ. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν την βαθμολογία ποιότητας:

  • Ποσοστό κλικ
  • Η συνάφεια κάθε λέξης-κλειδιού με την ομάδα διαφημίσεών της
  • Ποιότητα και σχετικότητα της σελίδας προορισμού
  • Συνάφεια του διαφημιστικού κειμένου
  • Ιστορική απόδοση λογαριασμού AdWords

Οι ομάδες διαφημίσεων μιας λέξης-κλειδί θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε το ποσοστό κλικ/εμφανίσεων, τη συνάφεια κάθε λέξης-κλειδιού και τη σχετικότητα του διαφημιστικού κειμένου. Αυτό μπορεί να είναι καθοριστικό στη βελτίωση της απόδοσης των PPC διαφημίσεων σας.

Νίκη Μπερδέση

Digital Marketing Strategist