6 tips για επιτυχημένες καμπάνιες στα social media

- Ξεκαθαρίστε & καθορίστε το κοινό που προσπαθείτε να προσεγγίσετε
Το κλειδί για κάθε καλή καμπάνια μάρκετινγκ είναι ο ορισμός του κοινού σας. Με πάνω από 2,19 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, το Facebook παραμένει η βασική πλατφόρμα από άποψη διείσδυσης, προσφέρει επίσης και απίστευτα επίπεδα λεπτομέρειας με τα οποία μπορείτε να διαχωρίσετε το κοινό για τις καμπάνιες σας. Φροντίζουμε λοιπόν, να έχουμε σαφή προσέγγιση στόχευσης σε όλες τις καμπάνιες μας, καθώς και να δοκιμάζουμε νέα ακροατήρια έναντι του βασικού κοινού.
- Αναπτύξτε ένα σχέδιο δοκιμών για τη βελτιστοποίηση των καμπανιών
Βεβαιωθείτε ότι δοκιμάζετε διαφορετικά δημιουργικά, κοινά και μορφές διαφημίσεων. Επικεντρωθείτε στην αλλαγή της επικεφαλίδας, της εικόνας και στη συνέχεια στο μεγαλύτερο κείμενο. Προσπαθήστε να αλλάξετε μόνο ένα πράγμα στο δημιουργικό, ώστε να μπορέσετε να κατανοήσετε σωστά τις αλλαγές στις αλληλεπιδράσεις.
Μπορούμε να δούμε μεγάλη διαφορά στα αποτελέσματα των διαφόρων δημιουργικών και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να έχει διαφορά μέχρι και 3 φορές το κόστος ανά μετατροπή.
- Κατανοήστε τις μετρήσεις και τι σημαίνουν
CPC (κόστος ανά κλικ), CPV (κόστος ανά προβολή), απόδοση επένδυσης (ROI) κ.λπ. κ.λπ. κλπ. Τα αρκτικόλεξα που χρησιμοποιούνται στη διαφήμιση των social media είναι πολλά και σε κάποιους μπορεί να φαίνονται και διασκεδαστικά. Είναι όμως τόσο σημαντικό για σας να καταλάβετε τι σημαίνουν όλα αυτά για να μπορέσετε να αξιολογήσετε την απόδοση της εκστρατείας. Μπορείτε να ορίσετε στόχους για την καμπάνια σας με βάση αυτές τις μετρήσεις και να διασφαλίσετε ότι το Facebook πληροί τους στόχους της καμπάνιας σας.
Ανάλογα με τον στόχο της καμπάνιας, χρησιμοποιούμε διαφορετικές μετρήσεις για να μετρήσουμε μια καμπάνια.
- Σκεφτείτε ποιο μέσο είναι καλύτερο
Επιλέξτε προσεκτικά τις πλατφόρμες των social media που θα χρησιμοποιήσετε για να διασφαλίσετε ότι μπορείτε να ανταποκριθείτε στους στόχους και στο κοινό-στόχο σας.
Ακολουθούν μερικές άμεσες βασικές ερωτήσεις που πρέπει να εξετάσετε:
a. Λειτουργεί καλά οργανικά για μένα αυτό το κανάλι;
b. Τα δημογραφικά στοιχεία αυτού του καναλιού ταιριάζουν με το προϊόν/ υπηρεσία μου;
c. Οι ανταγωνιστές μου στοχεύουν τους χρήστες σε αυτό το δίκτυο;
d. Συμμετέχει σταθερά το κοινό-στόχος μου εδώ;
e. Η μορφή της διαφήμισής μου (πολλαπλές φωτογραφίες, video, GIF, κ.λπ.) ταιριάζει στην πλατφόρμα;
Το Facebook και Instagram λειτουργούν καλά για όλες τις εκστρατείες, ενώ το Twitter είναι καλό για αναγνωρισιμότητα αλλά και μετατροπές, το YouTube και το Snapchat είναι ιδανικό για την προσέλκυση νέων ενώ χρησιμοποιούμε το LinkedIn για επαγγελματικό κοινό.
- Στόχευση επαγγελματιών ή συνεργατών στο Facebook
Μια πολυεθνική εταιρεία μπορεί να στοχεύσει τους υπαλλήλους της ανά τον κόσμο χρησιμοποιώντας τη διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook, προκειμένου να μεταφέρει τα μηνύματα της. Μπορούμε όμως να στοχεύσουμε και άτομα που ασκούν συγκεκριμένο επάγγελμα και να τους μεταδώσουμε το μήνυμα που θέλουμε.
- Παρακολούθηση αποτελεσμάτων
Θεμελιώδες βήμα είναι να παρακολουθείτε επαρκώς τις καμπάνιες. Το Facebook έχει ένα εξαιρετικό εργαλείο παρακολούθησης το οποίο σας βοηθά να βελτιστοποιήσετε τις καμπάνιες και να διασφαλίσετε ότι ο προϋπολογισμός σας οδηγεί τις πιο ανταγωνιστικές αποδόσεις. Θα πρέπει να βεβαιωθείτε, επίσης, ότι έχετε προσθέσει τον κώδικα (pixel) στο site σας. Επίσης, χρησιμοποιούμε τους κώδικες Google track ads και Google Analytics για να μετρήσουμε την επιτυχία της καμπάνιας, επιτρέποντάς μας να κατανοήσουμε την απόδοση των καμπανιών από την αφοσίωση μέχρι και τη μετατροπή.
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist