6 σημαντικοί δείκτες απόδοσης (KPI’s) που πρέπει να παρακολουθείτε!

- Αλληλεπίδραση στο site / Engagement on website
Ο ιστότοπός σας είναι το πρόσωπό σας στους πελάτες σας, τι γνωρίζουν οι πελάτες σας για το προϊόν, την υπηρεσία και τις αξίες σας. Οι παρακάτω δείκτες παρέχουν πολύτιμες μετρήσεις για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο ιστότοπός σας:
- Αριθμός μοναδικών επισκεπτών ιστότοπου. Πόσες πρώτες προοπτικές ανακαλύπτουν τον ιστότοπό σας;
- Εγγραφές συμμετοχής. Πόσοι εγγράφονται;
- Επιστροφή στην ιστοσελίδα. Πόσο συχνά οι επισκέπτες επιστρέφουν στον ιστότοπό σας;
- Χρόνος που αφιερώνεται στην ιστοσελίδα. Βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες σας φορτώνονται γρήγορα και καθιστούν τον ιστότοπό σας ενδιαφέρον, ώστε να παραμείνουν περισσότερο.
- Δημοφιλείς σελίδες και διαδρομές πλοήγησης. Εφαρμογές όπως το Google Analytics μπορούν να παρακολουθήσουν τα μοντέλα επισκεψιμότητας επισκεπτών και να σας ενημερώσουν ποιες σελίδες που οδηγούν στο site σας είναι πιο δημοφιλείς.
- Πηγές επισκεψιμότητας/ Traffic Sources
Κατανοήστε ποιες πηγές οδηγούν τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας.
Οι τρεις κύριες πηγές επισκεψιμότητας είναι απευθείας επίσκεψη, παραπομπές και αναζητήσεις, παρόλο που ο ιστότοπός σας μπορεί επίσης να έχει επισκεψιμότητα από καμπάνιες, όπως διαφημίσεις banner ή πληρωμένη αναζήτηση. Εκτός από τη μέτρηση του αριθμού των επισκεπτών από κάθε πηγή επισκεψιμότητας, μπορείτε να αναλύσετε τον αριθμό των ολοκληρώσεων στόχων από κάθε πηγή.
Όροι που πρέπει να θυμάστε:
- Απευθείας επισκεψιμότητα/ Direct Traffic: Επισκέπτες που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας πληκτρολογώντας τη διεύθυνση URL στο πρόγραμμα περιήγησής τους ή μέσω ενός απροσδιόριστου καναλιού.
- Παραπομπές/ Referral Traffic: Οι επισκέπτες που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας κάνοντας κλικ σε μια διεύθυνση URL σε άλλον ιστότοπο.
- Οργανική επισκεψιμότητα/ Organic Trafic: Οι επισκέπτες που ανακαλύπτουν τον ιστότοπό σας πληκτρολογώντας την αναζήτηση μιας λέξης-κλειδιού σε μια μηχανή αναζήτησης (Google, Bing, Yahoo) και εκείνοι που κάνουν κλικ στην καταχώρισή σας.
- Καμπάνιες/ Campaign ή Paid Traffic: Επισκέπτες που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας μέσω μιας ειδικής καμπάνιας ή κάνοντας κλικ σε μια σύνδεση με ορισμένες παραμέτρους παρακολούθησης.
- Ποσοστό εγκατάλειψης/ Bounce Rate: Το ποσοστό εγκατάλειψης δείχνει το ποσοστό των επισκεπτών που φεύγουν από τον ιστότοπό σας πριν τον εξερευνήσουν περαιτέρω.
- Συνολικές μετατροπές/ Total Conversions: Οι συνολικές μετατροπές είναι μία από τις σημαντικότερες μετρήσεις για την κατανόηση της κερδοφορίας των συνολικών προσπαθειών μάρκετινγκ.
- Online καμπάνιες – CPM, CPC, CTR, CPA
Μέτρηση της απόδοσης της online στρατηγικής.
CPM (Cost per Mille): Ονομάζεται κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις, είναι μια κοινή μέτρηση που χρησιμοποιείται σε όλες τις μεγάλες μορφές διαφήμισης, όπως: ραδιόφωνο, τηλεόραση, εφημερίδα, περιοδικό, και διαφήμιση στο διαδίκτυο. Ο διαφημιστικός χώρος αγοράζεται βάσει της προβολής της διαφήμισης σε χίλιους θεατές.
CPC (Κόστος ανά κλικ): Ή το pay-per-click (PPC) είναι ένα μοντέλο αγοράς στο οποίο οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν την πλατφόρμα μόνο όταν γίνεται κλικ στη διαφήμιση.
Αυτή η μέθοδος είναι πιο δημοφιλής με τη διαφήμιση μηχανών αναζήτησης και το κόστος που καταβάλλεται είναι είτε συμφωνηθέν ποσό είτε προσφορά, που σημαίνει ότι οι διαφημιζόμενοι ανταγωνίζονται με άλλους διαφημιζόμενους για τον χώρο διαφήμισης.
CTR (αναλογία προβολών προς εμφανίσεις): Είναι ένας τρόπος μέτρησης της επιτυχίας μιας διαδικτυακής διαφημιστικής καμπάνιας, αναλύοντας τον αριθμό των κλικ που έλαβε μια διαφήμιση σε σχέση με τον αριθμό των προβολών της.
Το Click-Through-Rate υπολογίζεται ως εξής: Κλικ / Εμφανίσεις x100
CPA (Κόστος Ανά Ενέργεια): Επίσης γνωστό ως Κόστος Ανά Δράση, Πληρωμή Ανά Δράση (PPA) ή Κόστος Ανά Μετατροπή είναι μια μέθοδος ηλεκτρονικής αγοράς, όπου ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο για μια συγκεκριμένη ενέργεια. Αυτό μπορεί να είναι μια ηλεκτρονική αγορά ή εγγραφή στο newsletter.
- Κοινωνικές Αλληλεπιδράσεις/ Social Interaction
Μετρήστε τα επίπεδα αλληλεπίδρασης των καμπανιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ίσως αναρωτιέστε ποια η σχέση της απήχησης και της αλληλεπίδρασης των social media με τους δείκτες απόδοσης στο marketing. Λοιπόν, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα τεράστιο συστατικό της στρατηγικής μάρκετινγκ, επιτρέποντάς σας να συμμετέχετε και να μοιράζεστε περιεχόμενο με τους χρήστες. Τα KPI’s των social media καταγράφουν την αποτελεσματικότητα των εκστρατειών στα μέσα που χρησιμοποιείται και την θετική αλληλεπίδραση με την εταιρεία σας.
Όροι που πρέπει να θυμάστε:
Αλληλεπίδραση/ Interaction: Μια επικοινωνία μεταξύ ενός μέλους του κοινού με το προφίλ της εταιρείας σας. Αυτό μπορεί να πάρει τη μορφή αλληλεπιδράσεων συγκεκριμένης πλατφόρμας, όπως είναι οι αναφορές στο Twitter, likes στο Facebook ή +1 στο Google+.
- Οργανικές αναζητήσεις/ Organic Search
Ποιο ποσοστό της επισκεψιμότητάς σας προέρχεται από οργανικές αναζητήσεις;
Η επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας που παράγεται από οργανικές αναζητήσεις μπορεί να συσχετιστεί άμεσα με τη στρατηγική βελτιστοποίησης του site στις μηχανές αναζήτησης.
Μερικές μεγάλες μετρήσεις που σας βοηθούν να εντοπίσετε από πού προέρχεται η επισκεψιμότητα από οργανική αναζήτηση περιλαμβάνουν:
- Αριθμός μετατροπών των lead με τη βοήθεια οργανικής αναζήτησης
- Αριθμός μετατροπών πελατών με τη βοήθεια οργανικής αναζήτησης
- Ποσοστό επισκεψιμότητας που σχετίζεται με λέξεις-κλειδιά της επωνυμίας
- Ποσοστό επισκεψιμότητας που σχετίζεται με λέξεις-κλειδιά που δεν συμπεριλαμβάνονται στην επωνυμία
6. Επισκεψιμότητα από κινητό/ Mobile Traffic
Δεν μπορείτε να ξεχάσετε το αυξανόμενο όγκο της επισκεψιμότητας, τους ενδιαφερόμενους και τους πελάτες που προέρχονται μέσω κινητών συσκευών όπως Smartphones και tablet. Ο ιστότοπός σας βελτιστοποιείται αποτελεσματικά για κινητά; Δεν θέλετε μόνο να δείτε πόσοι επισκέπτες μετατρέπουν μέσω κινητού τηλεφώνου, αλλά θέλετε και κάποιες ενδείξεις για το πόσο αποτελεσματική είναι η παρουσία σας μέσω κινητού τηλεφώνου.
Ένας τρόπος για να διαπιστώσετε εάν ο ιστότοπός σας έχει επισκεψιμότητα μέσω smartphone είναι να υπολογίσετε τις παρακάτω μετρήσεις:
- Αριθμός μετατροπών leads από κινητές συσκευές
- Ποσοστά εγκατάλειψης από κινητές συσκευές
- Ποσοστά μετατροπών από βελτιστοποιημένες σελίδες προορισμού για κινητά
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist