5 Σχεδιαστικά Tips για Αποδοτικότερες Διαφημίσεις Προβολής (display ads)

Με το 11% των χρηστών του Διαδικτύου να μπλοκάρουν τις διαφημίσεις και πολλοί άλλοι απλώς να μη δίνουν σημασία, πρέπει να εργαστείτε πολύ σκληρά για να βεβαιωθείτε ότι οι χρήστες θα κάνουν κλικ όταν δουν τις διαφημίσεις σας.
Μην υποτιμάτε τη δύναμη του σχεδιασμού. Το 50% των εταιρειών λένε ότι το design διαδραματίζει τεράστιο ρόλο στην επιτυχία τους. Άλλωστε, το design επηρεάζει την πρώτη εντύπωση και τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τη μάρκα σας.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο πώς μπορείτε να μπείτε στο παιχνίδι σχεδιασμού εφαρμόζοντας πέντε βασικές αρχές σχεδιασμού για τη δημιουργία διαφημίσεων προβολής υψηλής απόδοσης.
1. Δομή
Η βάση μιας καλής διαφήμισης είναι η δομή. Τα banner πρέπει να ξεχωρίσουν από το κανονικό περιεχόμενο των ιστοσελίδων και οι διαφημίσεις πρέπει να έχουν σαφώς καθορισμένα όρια ώστε να μην συγχέονται με το κανονικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας στην οποία φιλοξενείται.
Επίσης, η διαμόρφωση των διαφημίσεων πρέπει να έχει ευελιξία καθώς οι χρήστες μπορούν να δουν τη διαφήμισή σας σε οθόνες διαφορετικού μεγέθους.
Η Google προσφέρει διάφορα μεγέθη διαφημίσεων από διαφημίσεις μισής σελίδας έως leaderboard και μεγάλα banner για κινητά. Τα τρία καλύτερα μεγέθη διαφημίσεων όσον αφορά την απόδοση είναι 300×250 (μεσαίο ορθογώνιο), 336×280 (μεγάλο ορθογώνιο) και 728×90 (leaderboard).

Έτσι, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε μια ισχυρή αλλά ευέλικτη δομή για να ταιριάζει σε κάθε μορφή, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα πιο αποδοτικά μεγέθη.
Για να το κάνετε αυτό, σκεφτείτε τα βασικά στοιχεία μιας διαφήμισης. Κάθε διαφήμιση πρέπει να περιλαμβάνει τέσσερα κύρια στοιχεία:
Α. Το λογότυπό σας ή το όνομα της εταιρείας σας.
Β. Μια πρόταση που να δημιουργεί αξία στον χρήστη.
Γ. Μια εικόνα ή οπτική αναπαράσταση της υπηρεσίας σας.
Δ. Ένα κουμπί call-to-action.
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να οργανωθούν αυτά τα στοιχεία;
Φυσικά, η “πρόταση αξίας” και το call-to-action είναι τα πιο σημαντικά και άρα θα πρέπει να είναι τα πιο διακριτά στοιχεία. Θα πρέπει να τοποθετήσετε το λογότυπό σας σε μια από τις άκρες της διαφήμισης και θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η εικόνα σας δεν καλύπτει κανένα μέρος του κειμένου.
Θα πρέπει να καταλήξετε σε κάτι τέτοιο:

Όπως μπορείτε να δείτε, η πρόταση αξίας και το call-to-action είναι μπροστά και κέντρο. Το λογότυπο SoundCloud είναι διακριτικό και η εικόνα αποτελεί το φόντο.
Αυτός είναι ένας μόνο τρόπος να τακτοποιήσουμε τα βασικά στοιχεία μιας διαφήμισης προβολής. Η ακριβής δομή εξαρτάται από εσάς και τα στοιχεία μπορούν να αναδιαμορφωθούν με τρόπο ώστε να λειτουργούν όλα τα διαφορετικά μεγέθη διαφημίσεων.
2. Χρώμα
Στο σχεδιασμό, το χρώμα είναι ζωτικής σημασίας καθώς χρησιμοποιείται για να τραβήξει την προσοχή των ανθρώπων και να εγείρει το συναίσθημα. Οι άνθρωποι συσχετίζουν επίσης το χρώμα με την μάρκα σας, π.χ. όταν σκέφτεστε την Coca-Cola, πάντα θα σκέφτεστε το κόκκινο.
Η ψυχολογία πίσω από το χρώμα είναι συναρπαστική και κάτι στο οποίο θα πρέπει να δώσετε προσοχή κατά το σχεδιασμό των διαφημίσεων. Για παράδειγμα, οι άνδρες και οι γυναίκες έχουν διαφορετικές προτιμήσεις χρώματος. Μια μελέτη έδειξε ότι τα πιο δημοφιλή χρώματα μεταξύ των ανδρών είναι μπλε (57%) και πράσινο (14%), ενώ για τις γυναίκες είναι μπλε (35%) και μοβ (23%).

Επομένως, μπορεί να αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε μια ελαφρώς διαφορετική παλέτα χρωμάτων, ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται η καμπάνια σας.
Είναι σαφές ότι υπάρχουν πολλά που πρέπει να σκεφτείτε όταν πρόκειται να επιλέξετε μια παλέτα χρωμάτων για τη διαφήμιση σας. Τα πιο σημαντικά ερωτήματα για να αναρωτηθείτε είναι:
- Σε ποιον απευθύνεται η καμπάνια μου και ποια χρώματα θα είναι πιο ελκυστικά για αυτόν;
- Τι περιμένουν οι άνθρωποι από τη μάρκα και τη βιομηχανία μου;
Κατά γενικό κανόνα, η παλέτα χρωμάτων πρέπει να είναι ελάχιστη. Θα πρέπει να επιλέξετε δύο ή τρία κύρια χρώματα. Εάν χρησιμοποιείτε ένα ουράνιο τόξο χρωμάτων, ο θεατής δεν θα είναι σε θέση να επικεντρωθεί σε αυτό που είναι σημαντικό. Ακόμα και μόνο δύο χρώματα που κάνουν αντίθεση κάνουν τα σημαντικά μέρη να ξεχωρίζουν, όπως εδώ:

3. Τυπογραφία
Η τυπογραφία είναι ένα άλλο στοιχείο του design που προσελκύει τα βλέμματα στις πιο κρίσιμες πληροφορίες, όπως οι φούσκες ομιλίας σε ένα κόμικ.
“Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να έχει είναι μια σαφής και ευανάγνωστη τυπογραφική ιεραρχία. Δεν έχει σημασία αν έχετε καταπληκτικά γραφικά… Aν το κοινό σας δεν μπορεί να διαβάσει ή να κατανοήσει το μήνυμά σας, δεν θα κάνει κλικ στη διαφήμισή σας. “
Πάρτε αυτό το παράδειγμα από Zendesk:

Το μάτι σας πέφτει αμέσως στο “Οι καλές σχέσεις παίρνουν τη δουλειά”.
Η γραμματοσειρά επηρεάζει επίσης. Υπάρχει ένας απεριόριστος αριθμός γραμματοσειρών από τις οποίες μπορείτε να επιλέξετε. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να χρησιμοποιείτε πολλές διαφορετικές γραμματοσειρές στις διαφημίσεις σας. Όπως και με το χρώμα, αν το κάνετε αυτό, τότε ο θεατής δεν θα μπορέσει να εστιάσει εκεί που θέλουμε.
Αν αναρωτιέστε από που να ξεκινήσετε να επιλέγετε γραμματοσειρά, αυτός ο οδηγός για τους συνδυασμούς γραμματοσειρών θα σας δείξει ποιες γραμματοσειρές αλληλοσυμπληρώνονται (https://justcreative.com/2015/05/05/15-stunning-font-combinations-for-your-inspiration/).
Σχηματίστε μια ιεραρχία χρησιμοποιώντας διαφορετικές, συμπληρωματικές γραμματοσειρές. Χρησιμοποιήστε μια πιο ασυνήθιστη γραμματοσειρά για τις ζωτικής σημασίας πληροφορίες που θέλετε να μεταδώσετε. Μια πιο παραδοσιακή γραμματοσειρά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προσθήκη πληροφοριών.
Μπορεί να θέλετε να χρησιμοποιήσετε ένα στυλ ή μια τολμηρή γραφή ή και τα δύο, για να ξεχωρίσετε ορισμένα κομμάτια του κειμένου.
4. Απλότητα
Έχετε ακούσει ποτέ την αρχή KISS; Το KISS σημαίνει “Keep It Simple, Stupid”. Η φράση προέρχεται από το σχεδιασμό προϊόντων, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί στο σχεδιασμό οποιουδήποτε στοιχείου.
Οι διαφημίσεις προβολής είναι προφανώς μικρές. Δεν πρόκειται να χωρέσετε ολόκληρη την ιστορία σας σε μια διαφήμιση 300×250 pixel. Έτσι, πρέπει να τις κρατάτε απλές. Πρέπει να στείλετε το μήνυμά σας ξεκάθαρα και γρήγορα.
Εδώ είναι ένα άλλο ακρωνύμιο για σας … Το Google Marketing συνιστά τα τρία C για τη δημιουργία διαφημίσεων προβολής. Θα πρέπει να είναι πειστικές (compelling), συνοπτικές (concise) και σαφείς (clear).
Απλή, αλλά λαμπρή αυτή η διαφήμιση προβολής από join.me :

Η πρόταση αξίας και το call-to-action είναι εμφανή και ξεκάθαρα. Και αυτό είναι που θέλετε. Τα τρία C σημαίνει ότι χρειάζεστε ένα σχέδιο που προσελκύει την προσοχή των ανθρώπων, ένα σύντομο μήνυμα και μια σαφή προτροπή για δράση.
Για τις διαφημίσεις B2C, θα θέλετε επίσης να προβάλλετε το προϊόν σας. Μπορείτε να το κάνετε αυτό και να το διατηρήσετε ελάχιστο. Το τέχνασμα είναι να χρησιμοποιήσετε μια εικόνα υψηλής ανάλυσης που δεν υπερκαλύπτει το μήνυμά σας ή το call-to-action.
Το branding του Harry κάνει αυτό ιδιαίτερα καλά:

Το προϊόν συμπεριλαμβάνεται διακριτικά μέσω της χρήσης του χρώματος.
Ένας άλλος τρόπος να διατηρήσετε απλό σχεδιασμό στις διαφημίσεις προβολής σας είναι να κάνετε ενιαίο το σχεδιασμό ολόκληρης της καμπάνιας. Για παράδειγμα, αν κάνετε κλικ σε μια διαφήμιση προβολής και σας μεταφέρει σε μια ιστοσελίδα με διαφορετική εικόνα, χρώμα ή / και τύπος γραμματοσειράς, θα σας μπερδέψει.


Μπορείτε να δείτε σαφώς ότι το μήνυμα και ο σχεδιασμός της διαφήμισης προβολής συμφωνούν με αυτόν της ιστοσελίδας. Η συνολική εμπειρία είναι “ενιαία”.
Γιατί είναι αυτό, κάτι σημαντικό; Ο απλός σχεδιασμός δημιουργεί μια καλύτερη εμπειρία χρήστη. Και μια καλύτερη εμπειρία χρήστη οδηγεί σε περισσότερες μετατροπές. Η βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των ποσοστών μετατροπής έως και 400%.
5. Προσαρμοσμένες Εικόνες & Γραφικά
Δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείτε εικόνες απλά για να γεμίζετε χώρο. Ή επειδή νομίζετε ότι πρέπει να έχετε εικόνες στη διαφήμιση προβολής. Σίγουρα γνωρίζετε ότι οι εικόνες είναι απαραίτητες στο μάρκετινγκ. Οι εικόνες μεταφέρουν και επικοινωνούν πολύτιμες πληροφορίες και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι τόσο σημαντικές στο marketing και γιατί θα πρέπει να επιλεγούν έτσι ώστε να εξυπηρετούν έναν σκοπό.


Η χρήση προσαρμοσμένων εικόνων με αυτόν τον τρόπο είναι πιθανό να προκαλέσει το ενδιαφέρον του θεατή. Οι εικόνες πρέπει να τραβάνε την προσοχή, αλλά όχι τόσο ώστε να χάνεται το μήνυμα της διαφήμισης.
Αναδείξτε τα προϊόντα σας ή προσελκύστε τους ανθρώπους με ενδιαφέρουσες και μοναδικές εικόνες. Αλλά μην ξεχάσετε να βεβαιωθείτε ότι το call-to-action και η αξία σας είναι στην πρώτη γραμμή – γιατί πάνω από όλα θέλετε να κάνουν κλικ, φυσικά.
Κλείνοντας
Ο καλός σχεδιασμός (μαζί με την έξυπνη στόχευση) μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε την άκαρπη προβολή banner. Επομένως, βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε τις βασικές αρχές σχεδίασης για να δημιουργήσετε τις καλύτερες διαφημίσεις που μπορείτε να κάνετε:
- Ο καλύτερος τρόπος να δημιουργήσετε μια διαφήμιση προβολής είναι να κάνετε την πρόταση αξίας και το call-to-action πιο εμφανή. Επιλέξτε μια απλή παλέτα χρωμάτων που ευνοεί τους στόχους επωνυμίας και μάρκετινγκ.
- Όταν πρόκειται για τυπογραφία, κατασκευάστε μια ιεραρχία για να βεβαιωθείτε ότι οι πιο σημαντικές πληροφορίες ξεχωρίζουν.
- Κρατήστε το γενικό σχεδιασμό των διαφημίσεων προβολής σας απλό.
- Τέλος, επιλέξτε μοναδικές εικόνες για να προσελκύσετε την προσοχή των ευμετάβλητων χρηστών.
Προχωρήστε και ελέγξτε τις υπάρχουσες διαφημίσεις προβολής. Συμμορφώνονται με αυτές τις αρχές σχεδιασμού ή μήπως χρειάζεστε έναν επανασχεδιασμό για να έχετε καλύτερο CTR;
Πηγή: Wordstream.com