LinkedIn… 8 συμβουλές για ανάπτυξη του επαγγελματικού σας προφίλ

Μπορεί στην χώρα μας να έχει αποκτήσει φήμη μόλις την τελευταία διετία, αλλά το LinkedIn είναι το πιο επαγγελματικό κοινωνικό μέσο. Ο σκοπός του κατά κύριο λόγο είναι η ανάδειξη του έργου της εταιρείας και του κοινωνικού της προφίλ, αλλά και η εύρεση εξειδικευμένων συνεργατών. Το κοινό που το ακολουθεί είναι κατά βάση επαγγελματίες από πολλούς τομείς των διάφορων βιομηχανιών, οι οποίοι ενδιαφέρονται για τις εξελίξεις στον τομέα τους, αλλά και για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν.
Πως, όμως, μπορείτε να διαφημιστείτε και να αναπτυχθείτε μέσα από το LinkedIn;
1. Δημιουργήστε το προφίλ σας. Το πρώτο βήμα είναι να δημιουργήστε τον λογαριασμό σας που θα μπορέσει να αναδείξει το έργο σας. Αυτή είναι η πρώτη εντύπωση που θα δημιουργήσετε στους χρήστες με το δικό σας προφίλ, ενώ με τον καιρό μπορείτε να το συμπληρώνεται με νέες ικανότητες, πιστοποιήσεις κτλ. Για να καθιερώσετε το brand σας , είναι σημαντικό να συνδεθείτε με προφίλ συνεργαζόμενων με την εταιρεία σας ατόμων (υπάλληλοι, πελάτες, εξωτερικοί συνεργάτες), καθώς εκείνοι αποτελούν την καλύτερη δική σας διαφήμιση. Όταν, λοιπόν, θα σας αναζητούν θέλετε να έρχονται αντιμέτωποι με εσάς και ότι σας συνοδεύει, ξεχωρίζοντας από ανθρώπους με παρόμοια προφίλ.
2. Δημιουργήστε μια αποτελεσματική εταιρική σελίδα. Αφού συμπληρώσετε το προφίλ σας ήρθε η ώρα για την εταιρική σας παρουσίαση. Η σελίδα που θα δημιουργήσετε θα πρέπει να δίνει ευκαιρίες σε πιθανούς πελάτες να δουν το έργο και τις υπηρεσίες που προσφέρετε, αλλά και στοιχεία για την εταιρεία, το ανθρώπινο δυναμικό σας κτλ.
3. Προσδιορίστε τον στόχο και το κοινό που σας ενδιαφέρει. Πολύ σημαντικό σε όλους τους τομείς διαφήμισης είναι ο στόχος που μας ενδιαφέρει (π.χ. Αύξηση αναγνωρισιμότητας, προϊόντος, πωλήσεων κτλ) ανάλογα και το προϊόν/υπηρεσία, αλλά και του κοινού (π.χ. Με βάση το φύλο, την ηλικία, την επαγγελματική δραστηριότητα κτλ). Συνήθως στο LinkedIn αυτό που αποτελεί κύριο στόχο είναι η παραγωγή leads, η αύξηση του brand awareness, ή και τα δύο.
4. Βελτιώστε την σελίδα σας για τις αναζητήσεις. Η σελίδα σας θα πρέπει να είναι SEO friendly, όσον αφορά τόσο τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιείτε, όσο και τον συνδέσμων στην ιστοσελίδα σας, αλλά και την κοινοποίηση σχετικού περιεχομένου.
5. Προσθέστε ακόλουθους στην εταιρική σελίδα σας. Όσο περισσότερους λογαριασμούς, σχετικούς πάντα με τις υπηρεσίες που παρέχετε, τόσο περισσότερο θα εμφανίζεστε στα newsfeed τους ότι δημοσιεύετε στο LinkedIn. Αρχικά, ξεκινήστε με τους συνεργάτες και τους υπαλλήλους της εταιρείας σας και με μεγάλους και συχνούς πελάτες σας. Παράλληλα μην παραλείψετε να προσθέσετε follow κουμπί στην σελίδα σας.
6. Δημοσιεύστε περιεχόμενο στην εταιρική σελίδα σας. Το περιεχόμενο που θα κοινοποιείτε θα πρέπει να είναι ενδιαφέρον στο κοινό που σας ακολουθεί με σκοπό να αντιδράσουν, με like, comment ή και share. Καλό θα είναι να αποφύγετε το αυστηρά πωλησιακό περιεχόμενο, και να τους δίνετε συμβουλές για την βελτίωση της εργασίας τους, σε ερωτήσεις για υλικά και προϊόντα γενικά, αλλά και να κάνετε share περιεχόμενο ακολούθων σας που θεωρείτε ότι και άλλοι ακόλουθοι θα βρουν αξιοσημείωτο.
7. Χρησιμοποιήστε πολλά μέσα για την αύξηση των ακολούθων σας. Σύμφωνα με έρευνες, ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται εικόνες πολύ γρηγορότερα από ότι κείμενα, για αυτό τα περιεχόμενα με εικόνες αρέσουν περισσότερο στους χρήστες και συγκεντρώνουν τις περισσότερες αντιδράσεις. Εικόνες και βίντεο μπορούν να επηρεάσουν σε μεγαλύτερο βαθμό την αλληλεπίδραση με τους χρήστες.
8. Προωθήστε το καλύτερό σας περιεχόμενο. Αν κάποια δημοσίευση που έχετε κάνει έχει συγκεντρώσει υψηλών αριθμό likes, comments ή/και shares, τότε καλό θα ήταν να την προωθήσετε ως χορηγούμενη σελίδα. Η κινητήρια δύναμη του LinkedIn είναι το χορηγούμενο περιεχόμενο και σας επιτρέπει να στοχεύσετε σε συγκεκριμένες ομάδες κοινού που θέλετε να δουν την διαφήμισή σας.
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist