Mobile strategy : Τι είναι και τι πρέπει να προσέξετε

Το 2019 φαίνεται να είναι η χρονιά που το marketing και οι στρατηγικές του θα επικεντρωθούν στις κινητές συσκευές τηλεφωνίας και τα tablet, καθώς οι περισσότεροι χρήστες αναζητούν πληροφορίες ή κάνουν αγορές μέσω αυτών. Πλέον, οι κινητές συσκευές επικοινωνίας αποτελούν την πιο χρησιμοποιημένη πλατφόρμα παγκοσμίως όπου οι άνθρωποι έχουν περισσότερους τρόπους από ποτέ να ψάξουν, να περιηγηθούν και να ψωνίζουν.
Η επιχειρησιακή ανάπτυξη απαιτεί την γρήγορη εμπειρία μέσω του smartphone που οι χρήστες περιμένουν και απαιτούν σήμερα. Μάλιστα, είναι άξιο αναφοράς ότι το 54% των χρηστών δηλώνει πως όσο αυξάνεται ο χρόνος απόκρισης μιας σελίδας από την πρόσβαση με το κινητό τηλέφωνο , τόσο αυξάνεται και η απογοήτευσή τους. Ειδικά σε όσες επιχειρήσεις ασχολούνται με το λιανεμπόριο, η καθυστέρηση ακόμη και ενός δευτερολέπτου του χρόνου απόκρισης μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγή σελίδας σε ποσοστό μέχρι και 20%.
Μια γρήγορη κινητή εμπειρία μπορεί να βοηθήσει στην προσέλκυση και την διατήρηση των χρηστών-πελατών και ακόμη και αυτά τα χιλιοστά του δευτερολέπτου μπορούν να φέρουν εκατομμύρια στα ταμεία μιας επιχείρησης, οπότε προτεραιότητά σας πρέπει να είναι η ταχύτητα απόκρισης του site και του e-shop σας. Το 70% της διαδικτυακής κίνησης προέρχεται από τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας, και με τα παρακάτω tips θα μπορέσετε να βελτιώσετε την εμπειρία που προσφέρετε μέσω του κινητού σας.
- Ορίστε τους στόχους σας. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρετε τι θέλετε να κάνετε. Να αποκτήσετε νέο κοινό, να επεκτείνετε την φήμη του brand σας και των προϊόντων σας, να αυξήσετε την επισκεψιμότητα ή και τις παραγγελίες των χρηστών κινητών τηλεφώνων. Όλα αυτά και άλλα πολλά θα μπορούσαν να ορίσουν τους στόχους σας.
- Βρείτε το κατάλληλο κινητό περιβάλλον. Ανάλογα με τις υπηρεσίες που προσφέρετε θα πρέπει να βρείτε και την κατάλληλη πλατφόρμα: mobile site ή εφαρμογή; τι εξυπηρετεί το κοινό σας καλύτερα;
- Αλληλεπιδράστε με τα social media. Λάβετε υπόψιν στην στρατηγική σας πως το 71% των καταναλωτών κάνει κάποια αγορά μετά από αντίστοιχη αναζήτηση και αναφορά στα social media. Ζητήστε feedback και σχόλια από το κοινό που σας ακολουθεί αλλά και την γνώμη τους για νέες υπηρεσίες και προϊόντα.
- Εκμεταλλευτείτε την πολυκαναλική δυνατότητα. Διαφήμιση στο ίντερνετ, ραδιόφωνο, τηλεόραση, εφημερίδες, social media, όλα τα παραπάνω συμμετέχουν σε διαφημιστικά πλάνα που οργανώνουν διάφορες εταιρείες για την προώθησή τους. Χρησιμοποιείστε όσα περισσότερα μπορείτε, καθώς το 40% των χρηστών των κινητών τηλεφώνων σερφάρουν ενώ βλέπουν τηλεόραση.
- Αποστείλετε ειδοποιήσεις. Μπορείτε να προσελκύσετε το κοινό σας με την αποστολή ειδικών προσφορών, κουπονιών κ.α. Είτε στα social media είστε στο email είτε στο κινητό τηλέφωνο, καθώς το 67% τσεκάρει το κινητό του για μηνύματα, κλήσεις και γενικότερα ειδοποιήσεις αρκετά συχνά μέσα στην ημέρα.
- Διαφημιστείτε με βάση την τοποθεσία σας. Προτιμήστε διαφημίσεις σε χρήστες που βρίσκονται κοντά σας, καθώς το 69% των αναζητήσεων των χρηστών αφορά το κοντινό τους περιβάλλον.
- Βελτιώστε τα emails σας. Ζητήστε συγκατάθεση, σύμφωνα με τον GDPR, από τους χρήστες σας και στείλτε τους γρήγορα και ευπαρουσίαστα email. Αποτελεί το πιο αποτελεσματικό κανάλι μάρκετινγκ, αφού το 65% όσων ανοίγουν το email τους είναι πιθανό να πατήσουν πάνω στους συνδέσμους που έχει.
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist