Γιατί το χιούμορ είναι απαραίτητο στις διαφημίσεις σας;

Τα τελευταία χρόνια, και με την εξάπλωση των κοινωνικών δικτύων και την ταχύτητα διάδοσης των πληροφοριών στις σύγχρονες κοινωνίες, η χιουμοριστική παρουσίαση προϊόντων, υπηρεσιών ακόμη και εταιρειών κερδίζει καθημερινά έδαφος. Η αρχή έγινε με την διακωμώδηση επίκαιρων καταστάσεων κυρίως από τον χώρο της παγκόσμιας showbiz και των celebrities. Αυτή, όμως, η διάθεση άρχισε να εξαπλώνεται σχεδόν σε όλα τα φάσματα της ηλεκτρονικής και όχι μόνο επικοινωνίας και να τραβάει την προσοχή των χρηστών-καταναλωτών.
Η διασκέδαση του κοινού μέσα από το χιούμορ είναι ένας βέβαιος τρόπος να σας προσέξουν και να αυξήσετε την ενημέρωση γύρω από την εταιρεία και το brand σας, διότι οι χρήστες ανταποκρίνονται και ασχολούνται περισσότερο με χιουμοριστικές παρά με εταιρικές αναρτήσεις.
Τα αστεία memes, τα GIFs και τα βίντεο μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μεταδώσουν ένα χιουμοριστικό μήνυμα και να έχουν τεράστια απήχηση, ενώ η δημιουργία μιας τηλεοπτικής διαφήμισης που παρουσιάζει με χιούμορ την εταιρεία και τα προϊόντα της μπορεί να ωθήσει τις πωλήσεις σας, ειδικά εάν το κοινό που θέλετε να προσεγγίσετε είναι νεανικό, και κυρίως κάτω των 35 ετών.
Φυσικά, σημαντική παράμετρος είναι το timing, καθώς θα πρέπει πάντα να κοιτάτε τις τάσεις της περιόδου, την επικαιρότητα και τα trends σε social media.
Το χιούμορ, που αποτελεί μια ιδιαίτερη μορφή ανθρώπινης επικοινωνίας με στόχο να προκαλέσει γέλιο, φαίνεται να αρέσει στους καταναλωτές όταν εντάσσεται σε διαφημιστικές καμπάνιες. Μάλιστα, το 80% των χρηστών αρέσκεται να παρακολουθεί ή να βλέπει διαφημίσεις με χιούμορ, με το 56% εξ αυτών να δηλώνει πως αποτυπώνει το brand και το προϊόν.
Ακόμη και οι διαφημιστές φαίνεται να προτιμούν τις χιουμοριστικές διαθέσεις στα πλάνα που προτείνουν. Το 87% των διαφημιστικών γραφείων το εντάσσουν στις διαφημιστικές τους πρακτικές, με το 83% να πιστεύει πως αποτελεί σημαντικό παράγοντα αγοράς του προϊόντος από τους καταναλωτές.
Μην ξεχνάτε, όμως, πως πέρα από το timing, σημαντικό ρόλο παίζουν και τα όρια του χιούμορ και της σάτιρας, καθώς δεν θα θέλατε να προσβάλλετε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες ή αμφιλεγόμενα θέματα που εγείρουν έντονες συζητήσεις και διάλογο.
Χαρά Ανδρουλιδάκη
Content Marketing Strategist