Digital Marketing τι είναι

Το Digital Marketing, που είναι γνωστό και ως online Marketing, περιλαμβάνει όλους εκείνους τους τρόπους που χρησιμοποιεί μια εταιρεία, ένας οργανισμός κτλ για να επικοινωνήσει με το κοινό που την ενδιαφέρει (target group) το μήνυμα που επιθυμεί. Ανάμεσα σε εκείνα που διαθέτει ως εργαλεία το Digital Marketing είναι η διαφήμιση στα social media, το SEO (Search Engine Optimization), το Mobile Marketing κ.α.
Η διαφήμιση στα social media αναφέρεται στην χρήση των κοινωνικών δικτύων , όπως το Facebook, το Twitter, το Instagram κτλ για την προβολή ενός μηνύματος και την επίτευξη ενός στόχου. Αυτός ο στόχος διαφέρει ανάλογα με την εταιρεία και τις επιδιώξεις της και τα προϊόντα της. Μπορεί να είναι η αύξηση των πωλήσεων ενός προϊόντος ή και γενικότερα, η προβολή μιας νέας ιστοσελίδας, η ανάπτυξη της επισκεψιμότητας κτλ
Μια άλλη κατηγορία είναι το Content Marketing. Εδώ η χρήση του περιεχομένου (πρωτότυπου, χρήσιμο και ενδιαφέροντος) είναι το κλειδί για να επικοινωνηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα και ευρύτερα ένα συγκεκριμένο μήνυμα. Το περιεχόμενο μπορεί να λάβει ποικίλες μορφές όπως άρθρο, εικόνα, video, infographic κ.α. και να γίνει δημοσίευσή του σε μια σειρά από διαφορετικά μέσα και social media. Μερικά από αυτά είναι το blog ή το site της εκάστοτε εταιρείας, τα newsletter που μπορεί να στείλει στην βάση πελατών της κ.α.
Παράλληλα, καίρια κομμάτι του Digital Marketing είναι το SEO (Search Engine Optimization). Για να φτάσουν οι καταναλωτές στην εταιρική ιστοσελίδα συνήθως περνάνε πρώτα από τις μηχανές αναζήτησης, όπως το Google Chrome, το Mozilla, το Opera κτλ. Για να μπορέσει μια εταιρεία να δει αύξηση στις επισκέψεις της σελίδας της μέσα από τα αποτελέσματα των αναζητήσεων έχει δύο επιλογές.
Πρώτον , έχει την δυνατότητα να βελτιστοποιήσει την ιστοσελίδα της ως προς τις μηχανές αναζήτησης (SEO) έτσι ώστε να εμφανίζεται σε υψηλότερη θέση στις σχετικές αναζητήσεις. Αυτό γίνεται με συγκεκριμένα κριτήρια που θέτει η κάθε μηχανή αναζήτησης. Δεύτερον, μέσω των διαφημίσεων που μπορεί να δημιουργήσει στοχεύοντας σε συγκεκριμένες αναζητήσεις ή λέξεις κλειδιά με συγκεκριμένα περιεχόμενο για να προβληθεί όσο περισσότερο γίνεται. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζει πως εμφανίζεται σε εκείνους τους χρήστες, οι οποίοι έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εκείνη και τα προϊόντα της.
To Email Marketing είναι και αυτό μια πρακτική που άπτεται του Digital Marketing, και μάλιστα από τις πιο αποδοτικές. Σχεδόν όλοι οι χρήστες του διαδικτύου διαθέτουν από μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την οποία μάλιστα τσεκάρουν αρκετές φορές μέσα στην ημέρα. Το Email, λοιπόν, αποτελεί ένα αμεσότατο και άκρως καθοριστικό εργαλείο Digital Marketing και προβολής γενικότερα για να μπορέσει μια εταιρεία να μεταφέρει το μήνυμά της, τις προσφορές κτλ.
Τέλος, το Mobile Marketing αποτελεί μια ανερχόμενη πρακτική Digital Marketing, που συνεχώς κερδίζει έδαφος. Τα κινητά τηλέφωνα και τα tablet είναι πλέον σύμφοιτα του σύγχρονου ανθρώπου και της καθημερινότητάς του. Αυτή την τάση, λοιπόν, μπορούν να αδράξουν οι εταιρείες και με την χρήση εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα, αλλά και στοχευμένων διαφημίσεων να περάσουν το μήνυμά τους. Έτσι οι χρήστες έχουν μια καθημερινή επαφή με το brand και τις δυνατότητες που εκείνο προσφέρει.
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist