fbpx

Blog

Πως οι τύποι συμπεριφορών των πελατών μπορούν να βοηθήσουν το brand σας

psychology_megalo_

Οι Digital Marketers περνούν πολύ χρόνο στις ποσοτικές αναλύσεις, κοιτώντας δείκτες όπως ο χρόνος που ξοδεύουν οι επισκέπτες στο site της εταιρείας που εστιάζουν, το bounce rate κ.α. Κάποιες φορές, όμως, αυτά δεν είναι αρκετά , καθώς δεν υπάρχουν πληροφορίες από την μεριά των πελατών, όσον αφορά τις δικές τους επιθυμίες και τάσεις.

Βέβαια, οι Marketers διστάζουν να χρησιμοποιήσουν τεστ χρήσης, καθώς είναι δύσκολο να ακούς αρνητικές κριτικές και σχόλια για μια πλατφόρμα ή μια σελίδα, την οποία δουλεύεις μήνες για να ολοκληρώσεις.

Οδυνηρό, αλλά χρήσιμο διότι αντιλαμβανόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο πως οι άνθρωποι δεν αντιδρούν ούτε σκέφτονται με έναν και μόνο τρόπο, αλλά είναι πολυδιάστατοι. Ο πιο εύκολος και χρήσιμος τρόπος για να μπορέσετε να έχετε μεγαλύτερη απήχηση με τους καταναλωτές είναι να τους εντάξετε σε κατηγορίες ανάλογα με την καταναλωτική τους συμπεριφορά.

Μια πιθανή λύση για να ανακαλύψετε τις διάφορες συμπεριφορές των καταναλωτών είναι να χρησιμοποιήσετε πλαίσια συμπεριφοράς, έχοντας όμως κατά νου πως οι άνθρωποι δεν ανήκουν σε έναν και μόνο τύπο και εναλλάσσονται αναλόγως την κατάσταση που βρίσκονται μια συγκεκριμένη στιγμή αλλά και τα πλαίσια αναφορά στα οποία βρίσκονται.

  1. Τύπος Συμπεριφοράς 1: Ανταγωνιστικός, Λογικός και Γρήγορος. Αυτός ο τύπος θέλει να καταλαβαίνει τα πράγματα όσο πιο γρήγορα γίνεται και με απτά γεγονότα. Σκανάρει τους τίτλους, τις αριθμημένες λίστες και διαβάζει μόνο μερικές λέξεις από ένα κείμενο ή ένα post. Για να τους προσεγγίσετε, καλό θα είναι να περιλαμβάνετε κάποια έρευνα στην οποία μπορούν να απευθυνθούν, ενώ μην ξεχάσετε να τονίζετε τις top κατηγορίες σας, γιατί δεν θα ξοδέψουν και πολύ χρόνο ψάχνοντας.                                                                                                                                                   
  2. Τύπος Συμπεριφοράς 2: Μεθοδικός, Λογικός και Αργός. Εδώ η έρευνα είναι πολύ σημαντική προτού παρθεί οποιαδήποτε απόφαση. Η αναζήτηση πληροφοριών σε όλο το site, η ανάγνωση ακόμη και μεγάλων άρθρων με μακροσκελής παραγράφους, η αξιολόγηση και η σύγκριση τιμών και προϊόντων, η εμπιστοσύνη σε σχόλια, κριτικές και γνώμες ειδικών είναι μερικά μόνο πράγματα που θα κοιτάξουν οι άνθρωποι αυτής της κατηγορίας για να προβούν σε κάποια αγορά. Μην ξεχάσετε να έχετε πολλά γεγονότα και μια εύκολη μπάρα σύγκρισης τιμών και χαρακτηριστικών των προϊόντων σας.                                                                                                                                                                                                                                                                                             
  3. Τύπος Συμπεριφοράς 3: Αυθόρμητος, Συναισθηματικός και Γρήγορος. Σε αυτήν την κατηγορία συμπεριφοράς οι αποφάσεις επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τα συναισθήματα. Οι άνθρωποι αυτοί ακολουθούν ισχυρά brands και όλες τις τάσεις της μόδας ανά περίοδο για να δημιουργήσουν ένα τέλειο lifestyle, ενώ προτιμούν τις εικόνες από τα κείμενα. Προτιμούν να παρακολουθούν influencers και πως εκείνοι αντιδρούν σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, ενώ λατρεύουν να διαβάζουν κείμενα μικρά με αντίστροφες μετρήσεις στο γιατί είναι καλό αυτό το προϊόν, γιατί να το επιλέξετε κτλ. Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε εντυπωσιακές εικόνες που εστιάζουν στο lifestyle με μια δυνατή προσφορά που θα είναι ελκυστική στην αυθόρμητη φύση τους, ενώ μια κατηγορία με τα πιο δημοφιλή προϊόντα μπορεί να σας κάνει διάσημους σε αυτόν τον τύπο συμπεριφοράς.                                                                                                                                                                                 
  4. Τύπος Συμπεριφοράς 4: Ανθρωπιστής, Συναισθηματικός και Αργός. Αυτός ο τύπος συμπεριφοράς επηρεάζεται ιδιαίτερα από την δημιουργικότητα, την αφήγηση ιστοριών και την κοινωνική ένταξη. Η εμπιστοσύνη που δείχνει σε σχόλια και κριτικές φίλων αλλά και χρηστών είναι μεγάλη, ενώ απολαμβάνει ιδιαίτερα τις εικόνες, και περισσότερα εκείνες που αποτυπώνουν τα ανθρώπινα συναισθήματα και αντιδράσεις.  Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε ένα εξαιρετικό lifestyle και φράσεις από τους πελάτες σας, και ιδιαίτερα από εκείνους που αναφέρουν ότι έζησαν μια εξαιρετική εμπειρία που τους έμεινε αξέχαστη.

Χαρά Ανδρουλιδάκη

Content Marketing Strategist