8 tips από τους πιο αναγνωρισμένους παγκοσμίως Marketers

Ο κόσμος του Marketing και της διαφήμισης αλλάζει συνεχώς και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και στην εξέλιξη της εποχής, με τους πιο γνωστού Marketers να αφουγκράζονται την κατάσταση και να ανακαλύπτουν τις νέες ευκαιρίες και δυνατότητες.
Οι πιο αναγνωρισμένοι παγκοσμίως Marketers έχουν ένα κοινό σημείο: μοιράζονται τα παρακάτω 8 tips και για αυτό το λόγο είναι οι top τους είδους.
Ποια είναι αυτά;!
- Δεν φοβούνται να δοκιμάσουν νέα πράγματα, ακόμη και κάτι που φαντάζει τρελό. Κάποιες ιδέες μπορεί να φαντάζουν τρελές και έξω από το καθορισμένο αλλά αυτές μπορεί να είναι οι πιο αποδοτικές. Οι ιδέες- οι νέες, οι πιο τρελές, οι πιο σοκαριστικές, οι πιο ανορθόδοξες, οι πιο εκτός πραγματικότητας- είναι η τροφή του Marketing. Απλά πρέπει να τις δοκιμάσεις για να καταλάβεις τι αποδίδει.
- Καλλιεργούν μια νοοτροπία test και ελέγχου. Κάθε ιδέα και πρακτική του Marketing πρέπει να τεστάρεται και να δοκιμάζεται για να μπορέσουμε να δούμε και τι αποδίδει. Ολόκληρες καριέρες έχουν στηριχθεί στα δεδομένα και τα test στο Marketing. Όταν μια ιδέα έρχεται στο μυαλό σας πρέπει άμεσα να την κάνετε πράξη σε δοκιμαστικό επίπεδο και να μετρήσετε τα αποτελέσματα. Πολύ σημαντικό είναι να κοιτάτε τους αριθμούς είτε από την Google και τα δικά της analytics και τα δικά της στατιστικά στοιχεία είτε από κάποια άλλη πλατφόρμα.
- Χρησιμοποιούν τις ικανότητες που διαθέτουν και “δανείζονται” εκείνες που δεν έχουν. Στο σύμπαν του Marketing υπάρχουν πάρα πολλοί ρόλοι και διαφορετικοί μεταξύ τους, από τον προγραμματιστή και τον social media manager, μέχρι τον data analyst. Ο καθένας ασχολείται με κάτι διαφορετικό που συμβάλλει στην οργάνωση του Marketing και στην υλοποίηση του. Για να πετύχετε ως Marketers δεν μπορείτε να κάνετε τα πάντα και μάλιστα πολύ καλά, αλλά να συγκεντρώνεται άτομα με τις κατάλληλες γνώσεις, δυνατότητες και εμπειρία που μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε το τέλειο αποτέλεσμα.
- Προσαρμόζονται εύκολα και γρήγορα. Όταν από νωρίς προσαρμόζεσαι σε μια κατάσταση, στα νέα δεδομένα, στην νέα πραγματικότητα, τότε έχεις ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σου. Όταν κάτι το κάνεις πρώτος και ουσιαστικά καινοτομείς, τότε όλοι οι υπόλοιποι απλά σε ακολουθούν είτε αφορά μια τάση, ένα προϊόν, μια υπηρεσία κτλ, και έτσι κερδίζεις από το SEO και τις δυνατότητες που σου δίνει στην επισκεψιμότητα και την δημοφιλία της σελίδας σου.
- Παρατούν κάτι πολύ γρήγορα. Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να σταματάς κάτι την στιγμή που βλέπεις ότι δεν λειτουργεί και δεν σου επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτή, όμως, την απόφαση πρέπει να την λάβετε εφόσον έχετε αναλύσει εκτενώς τα δεδομένα που έχετε ποσοτικά, ποιοτικά κ.α.
- Είναι καλοί σε πολλά και διαφορετικά πράγματα. Οποιοσδήποτε Marketer πρέπει να είναι καλός σε πολλά και ίσως διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα, διότι η ποικιλία και η διαφορά μπορεί να βοηθήσει τις ιδέες και τις τακτικές που ακολουθείτε. Μαθαίνοντας κάτι νέο μπορεί να βελτιώσετε τις ήδη υπάρχουσες πρακτικές και δυνατότητες που έχετε και να τις εξελίξετε.
- Χωρίς ντροπή “κλέβουν” τις καλύτερες ιδέες. Μερικοί Marketers είναι εξαιρετικοί, όχι μόνο επειδή ανακάλυψαν κάτι νέο και καινοτόμο, αλλά επειδή χρησιμοποίησαν και προσάρμοσαν μια ιδέα που λειτουργούσε ήδη σε κάτι άλλο. Αυτό που έχει σημασία είναι να μαθαίνεις και να προσαρμόζεις πράγματα και ιδέες που αποδίδουν.
- Αξιολογούν τις προσπάθειες του Marketing με βάση τα δεδομένα και πράττουν αναλόγως. Οι καλύτερες πρακτικές και τακτικές εδώ είναι αυτές που λειτουργούν και φέρνουν αποτελέσματα. Οι περισσότεροι Marketers μετρούν τα αποτελέσματα που έχουν συγκεντρώσει, τα αναλύουν και κατόπιν παίρνουν οποιαδήποτε απόφαση.
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist