Update: Διαφήμιση στο Facebook… Γιατί?

Υπάρχει μια δύναμη που κυριαρχεί στη σύγχρονη κοινωνία: τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Όλοι το γνωρίζουμε αυτό γιατί εσείς (όπως και εγώ) πιθανώς να ελέγξετε το Facebook, το Instagram και το Twitter αρκετές φορές την ημέρα. Λοιπόν, και οι πελάτες σας κάνουν το ίδιο.
Η Online διαφήμιση και ειδικότερα η διαφήμιση στα social media όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter κ.λπ. έχει εξελιχθεί και ανελιχθεί με ταχύτατους ρυθμούς. Πριν από το διαδίκτυο ο μέσος επιχειρηματίας ήταν πολύ δύσκολο να διαφημιστεί στο ευρύ κοινό καθώς το κόστος ήταν απροσπέλαστο.
Οι διαφημίσεις στο Facebook προσφέρουν πλέον μια εντελώς μοναδική ευκαιρία καθώς η επιχείρηση μπορεί πλέον να προσεγγίσει το ευρύ κοινό, με ιδιαίτερες ανάγκες και ενδιαφέροντα σε οποιαδήποτε χώρα με μικρό κόστος.
Αναλογιστείτε ότι η ελάχιστη δαπάνη είναι μόνο 1€ ανά ημέρα και πρόκειται για το χαμηλότερο κόστος ανά διαφήμιση 1000 εμφανίσεων στην ιστορία της διαφήμισης. Ο μέσος όρος υπολογίζεται περίπου στα 0,25€ ανά 1.000 εμφανίσεις, το οποίο αποτελεί μόλις το 1% του κόστους της τηλεόρασης.
Δηλαδή, η δαπάνη ενός μόνο ευρώ την ημέρα σε διαφήμιση στο Facebook σημαίνει ότι θα “περάσετε” μπροστά από περίπου 4000 άτομα στα οποία έχετε πλέον την ευκαιρία να δείξετε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Άλλωστε δεν μπορείτε να πουλήσετε σε κάποιον που δεν γνωρίζει ότι υπάρχετε και δεν μπορείτε να πουλήσετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που ο καταναλωτής δεν γνωρίζει ότι υπάρχει.
Οι διαφημίσεις στο Facebook προσφέρουν εξαιρετικά μεγάλη αναγνωρισιμότητα, διαθέτουν πολύ καλή στόχευση, απαιτούν πολύ λίγη δέσμευση και είναι απίστευτα προσιτές.
Το Facebook έχει βάση χρηστών μεγαλύτερο από τον πληθυσμό της Κίνας, με 1,49 δισεκατομμύρια μέλη παγκοσμίως, 22 δισεκατομμύρια διαφημιστικά κλικ ανά έτος, και 7.000.000 λογαριασμούς στην Ελλάδα!
Γνωρίζουμε ότι το οργανικό Facebook (χωρίς διαφήμιση δημοσιεύσεις) είναι ένας σκληρός δρόμος που γίνεται όλο και πιο αδιάβατος. Post σελίδων με εκατομμύρια fans φτάνουν μόνο σε 10.000 από αυτά τα άτομα στο οργανικό Facebook. Οι διαφημίσεις για την προβολή των δημοσιεύσεων εξασφαλίζει ότι θα λάβετε 10-100 φορές μεγαλύτερη έκθεση της συγκεκριμένης δημοσίευσης.
Υπάρχουν αρκετές μελέτες περιπτώσεων για εταιρείες που λαμβάνουν θετική απόδοση επένδυσης από τη διαφήμιση στο Facebook. Υπάρχουν όμως και πολλές εταιρείες που λειτουργούν το Facebook με “άσχημο τρόπο” ή χωρίς επαρκή αναλυτικά στοιχεία. Στατιστική έδειξε ότι το 41% των εταιρειών B2B δεν είχε ενεργοποιήσει την παρακολούθηση μετατροπών ώστε να γνωρίζει τι κάνει το Facebook γι’ αυτούς. Στην πραγματικότητα από έρευνα του HubSpot το 2013, το 34% των επιχειρήσεων είτε δεν μπορεί είτε δεν υπολογίζει καθόλου την εισερχόμενη απόδοση επένδυσής τους.
Επιπλέον, μπορείτε να στοχεύσετε κυριολεκτικά ακόμα και τον Πρωθυπουργό της Γαλλίας. Είτε πρόκειται για συμπεριφορές, ενδιαφέροντα, δημογραφικά στοιχεία, συνδέσεις, ηλικιακές κλίμακες, γλώσσες ή τοποθεσίες, μπορείτε να πάτε αρκετά βαθιά με αυτές τις δυνατότητες στόχευσης και να διασφαλίσετε ότι θα σας δουν οι κατάλληλοι άνθρωποι που θέλουν και ψάχνουν να αγοράσουν την υπηρεσία ή το προϊόν σας.
Μην περιφρονείτε τη δύναμη των νέων μέσων και κυρίως μην προσπερνάτε το γεγονός ότι οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- οι πελάτες σας έχουν λογαριασμό στο Facebook.
UPDATE: Το Facebook είναι πλέον ο αρχηγός του digital marketing και της online διαφήμισης. Κάθε λεπτό ανεβαίνουν πάνω από 3 εκατομμύρια δημοσιεύσεις, ενώ οι διαφημίσεις λόγω της χαμηλής τιμής που έχουν και της αποτελεσματικότητάς του αποτελούν must για όλους τους επιχειρηματίες και όχι μόνο. Χρησιμοποιείται από το 79% των χρηστών μέσα από το κινητό τηλέφωνο, με τους καθημερινούς χρήστες να αγγίζουν τα 745 εκατομμύρια, ενώ συγκεντρώνει 1,4 εκατομμύρια δολάρια έσοδα κάθε ώρα, με το 73% αυτών προέρχεται από το mobile advertising.
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist