Τι είναι οι Δημόσιες Σχέσεις (P.R.) και πως μπορούν να σας βοηθήσουν;

Οι Δημόσιες Σχέσεις αποτελούν βασικό κομμάτι της επικοινωνίας μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού και καθορίζουν σημαντικά την εικόνα και τον τρόπο που το κοινό αλλά και ειδικοί παράγοντες αντιμετωπίζουν την επιχείρηση/ τον οργανισμό.
Η ευρεία προβολή και η δημιουργία μιας θετικής εικόνας απέναντι στο πρόσωπο/ στην επιχείρηση/ στον οργανισμό είναι ο στόχος των Δημοσίων Σχέσεων, αναπόσπαστο κομμάτι τους είναι η διαχείριση της φήμης ως αποτέλεσμα των πράξεων, των μηνυμάτων και της αντίληψης των άλλων για αυτά.
Διαφέρουν, και μάλιστα σημαντικά, από την διαφήμιση, καθώς βασίζονται στην δημοσιότητα γύρω από ένα γεγονός και ένα πρόσωπο και όχι τόσο σε αύξηση πωλήσεων.
Κύρια εργαλεία των δημοσίων σχέσεων αποτελούν:
- Τα Δελτία Τύπου όπου ο αποστολέας του μηνύματος (δηλαδή η επιχείρηση ή ο οργανισμός κτλ.) αναγγέλλει την ύπαρξη ή έλευση ενός σημαντικού γεγονότος το οποίο αφορά ή μπορεί να αφορά το κοινό.
- Οι τηλεφωνικές γραμμές εξυπηρέτησης οι οποίες προσφέρουν υπηρεσίες ενημέρωσης των καταναλωτών (πολλές φορές είναι χωρίς χρέωση για τους καταναλωτές).
- Ιστοσελίδες και άλλα διαδραστικά εργαλεία τα οποία προβάλλουν πληροφορίες για την εταιρεία και τα προϊόντα της.
- Εταιρικές χορηγίες και συναφείς ενέργειες (όπως εκστρατείες ενημέρωσης του κοινού για ένα θέμα).
- Lobbying: Το Lobbying είναι η προσπάθεια επηρεασμού και δημιουργίας θετικά προσκείμενων φορέων. Για παράδειγμα το Lobbying μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργηθεί ένας θετικά προσκείμενος νέος νόμος που θα ευνοεί την επιχείρηση ή για την άρση ενός απαγορευτικού μέτρου.
Παράλληλα, οι Δημόσιες Σχέσεις μπορεί να διαχειριστούν κομμάτια που αφορούν την διαχείριση και διεκπεραίωση των παραπόνων και παρατηρήσεων του κοινού και την επικοινωνιακή σύνδεση της επιχείρησης με τα οποιοδήποτε ενδιαφερόμενα μέρη.
Άγγελος Χατζηδάκης
Digital Media Specialist