fbpx

Blog

5 άξονες της συμπεριφοράς των καταναλωτών σε δύσκολες περιόδους

tips_kat_simp_megalo

Ο Covid-19 έχει τεράστιες επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κόσμο, με την οικονομία πολλών χωρών να έχει δεχτεί τεράστιο πλήγμα. Μαζί με αυτό, άλλαξε και η συμπεριφορά των καταναλωτών, πράγμα που οδηγεί στην διαφορετική αντιμετώπιση του καταναλωτικού κοινού. 

Οι 5 κύριοι άξονες αυτής της αλλαγής είναι:

  1. Η αίσθηση του “ανήκειν” και η υγεία: Κοινότητες, σύνδεση με τους άλλους ανθρώπους και ευζωία. Την τελευταία περίοδο, φαίνεται πως άνθρωποι από όλα τα μέρη της γης εστιάζουν στο κίνημα “Black Lives Matter” και στο ποια θα είναι η συνεισφορά του καθένα σε αυτό (φυσικά με ασφαλή τρόπο, λόγω και της εξάπλωσης της πανδημίας). Οι αναζητήσεις που αφορούν το κίνημα, αλλά και τον ασφαλή τρόπο διαδηλώσεων έχουν εκτοξευτεί το τελευταίο διάστημα. 
  2. Η γνώση: Οι άνθρωποι ψάχνουν πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές. Οι χρήστες πλέον έχουν αλλάξει “τακτική” και αναζητούν το κατάστημα που βρίσκεται κοντά τους και εξυπηρετεί την ανάγκη τους και όχι τόσο εκείνο με την μεγαλύτερη ποικιλία, καλύτερη τιμή κτλ. Αναζητήσεις που έχουν να κάνουν με την εγγύτητα π.χ. Σούπερ μάρκετ, ειδών πρώτης ανάγκης, φαρμακείων, καταστημάτων με ρούχα κτλ έχουν συνεχόμενα ανοδική τάση, με το τοπικό στοιχείο να κερδίζει στην περίοδο της πανδημίας. 
  3. Τα προς το ζην: Πως η κατάσταση αυτή έχει επηρεάσει τα εργασιακά δεδομένα και τα οικονομικά του καθενός. Η αναζήτηση εργασίας φαίνεται να σημείωσε σημαντική αύξηση λόγω της ανασφάλειας και των συνεπειών της πανδημίας σε πολλές επιχειρήσεις. Ειδικά την περίοδο του καλοκαιριού, οι αναζητήσεις αυξάνονται καθώς νέοι άνθρωποι εισέρχονται στην αγορά εργασίας, αναζητώντας μία εποχιακή δουλειά. 
  4. Η μάθηση: Πως έχει αλλάξει η προσέγγιση της εκπαίδευσης για παιδιά και ενήλικες. Ειδικά την περίοδο του lockdown, οι αναζητήσεις που αφορούσαν ιδέες και DIY κατασκευές γνώρισαν τεράστια άνοδο, με πλατφόρμες όπως το Youtube και η Google να γίνονται no1 πηγές. Σε όλο τον πλανήτη η αναζήτηση έμπνευσης και δημιουργικότητας αποτέλεσε το κύριο κίνητρο για πάρα πολλούς χρήστες. 
  5. Ο χρόνος: Πως οι άνθρωποι διαθέτουν τα χρήματα τους αυτή την περίοδο. Τις τελευταίες εβδομάδες, που σε πολλές χώρες τα μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης του COVID-19 έχουν χαλαρώσει, υπάρχει μία αισθητή επαναφορά σε κατηγορίες όπως τα ταξίδια και οι εκδρομές, ο χώρος του σπιτιού και η διακόσμηση, ο κήπος και η περιποίησή του, τα ηλεκτρονικά και τα gadgets. Παρόλο που οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί είναι σε ισχύ, οι χρήστες αναζητούν ιδέες και μέρη για διακοπές, ακολουθώντας τις υποδείξεις και ψάχνοντας κάτι κοντά ή προσβάσιμο με όχημα. 

πηγή: thinkwithgoogle

Άγγελος Χατζηδάκης 

Digital Media Specialist