Πως να ζητήσετε να σας γράψουν ένα review οι πελάτες/χρήστες

Οι περισσότεροι, πλέον, όταν θέλουν να κάνουν μία αγορά, να επισκεφτούν έναν χώρο ή να φάνε σε ένα εστιατόριο κτλ αναζητούν πληροφορίες και ψάχνουν για κριτικές (reviews) άλλων χρηστών που έχουν αγοράσει αυτό το προϊόν, που έχουν επισκεφτεί τον συγκεκριμένο χώρο ή έχουν φάει σε αυτό το εστιατόριο.
Πολλές επιχειρήσεις ζητούν για κριτικές από τους πελάτες τους ή από τους χρήστες/πελάτες, προκειμένου να μεταφέρουν την εμπειρία και σε άλλους χρήστες/πελάτες για να τους εμπιστευτούν και εκείνοι.
Οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να εκφράσουν την άποψή τους και σε εσείς πρέπει να τους δώσετε την ευκαιρία. Είτε είναι μία θετική κριτική, που θα είναι ωφέλιμη για την προσέγγιση νέων πελατών/χρηστών, είτε αρνητική, που θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις όποιες αδυναμίες σας, θα εξυπηρετήσει την ανάγκη σας να λάβετε το feedback που χρειάζεστε.
Πως, όμως, μπορείτε να ζητήσετε την γνώμη των πελατών/χρηστών;
- Διαπροσωπικά. Εάν στην δια ζώσης επικοινωνία/συνάντηση με κάποιον χρήστη/πελάτη, σας δοθεί η ευκαιρία να λάβετε μία κριτική κάντε το. Ένα κομπλιμέντο για την εξυπηρέτηση που προσφέρετε και για τα προϊόντα σας είναι η ιδανική ευκαιρία να ζητήσετε μία κριτική.
- Τηλεφωνικά. Όταν η εξυπηρέτηση γίνεται τηλεφωνικά τότε στο κλείσιμο της συζήτησης η στιγμή είναι η κατάλληλη για να ζητήσετε να σας κάνουν μία κριτική. Ειδικά όταν ο πελάτης είναι ευχαριστημένος, τότε επιβάλλεται να του ζητήσετε να προβάλλει και σε άλλους την θετική του άποψη.
- Social Media. Όταν η επικοινωνία γίνεται μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, τότε θα πρέπει εφόσον έχετε δώσει στον χρήστη την απάντηση ή την λύση που επιθυμεί, να του ζητήσετε μία κριτική. Καλό θα είναι να του παρέχεται και όλες τις σχετικές πληροφορίες, όπως τρόπος καταγραφής, σύνδεσμο και οδηγίες.
- Ιστοσελίδα επιχείρησης ή Ε-shop. Εάν δεν έχετε testimonials και κριτικές ακόμη στο site ή το e-shop σας, ήρθε η ώρα να τα βάλετε. Πολλές φορές μία κριτική δίνει πολύ περισσότερες πληροφορίες από ότι περιγραφές για υπηρεσίες και προϊόντα, στοιχεία για την εταιρεία κτλ. Φροντίστε να είναι σε σημείο που ο χρήστης θα το δει με μία γρήγορη ματιά στην σελίδα σας.
Χαρά Ανδρουλιδάκη
Content Marketing Strategist