YouTube… 3 Λόγοι για να το εντάξετε στην επικοινωνιακή πολιτική σας!

Το YouTube δεν είναι μόνο η 2η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης τόσο παγκοσμίως, όσο και στην Ελλάδα, έχει και τη δεύτερη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και δικαίως έχει κερδίσει τη 2η θέση (μετά τον No 1“μπαμπά” του, το Google).
Στην Ελλάδα, πάνω από 6 εκατομμύρια χρήστες κάνουν χρήση του YouTube με περίπου το 53% από αυτούς να μοιράζεται συστηματικά συνδέσμους ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο, αξίζει να αναφέρουμε ότι κάθε λεπτό, περισσότερες από 300 ώρες video ανεβαίνουν στο YouTube, ενώ κάθε μήνα δέχεται περισσότερους από 1 δις μοναδικούς χρήστες.
Αυτός είναι και ο λόγος που το τελευταίο διάστημα όλες οι πλατφόρμες social media προωθούν περισσότερο τα video posts, καθώς και τα live video.
Το YouTube σε αντίθεση με άλλα μέσα όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter είναι χτισμένο εξ ολοκλήρου με βάση την ευκολία στην αναζήτηση. Στα άλλα μέσα θα πρέπει να ψάχνετε στο άπειρο για να βρείτε κάτι συγκεκριμένο, όπου ακόμα και τα εργαλεία αναζήτησης που διαθέτουν δεν είναι τόσο χρηστικά με αποτέλεσμα να μη χρησιμοποιούνται ιδιαίτερα.
Το YouTube είναι ένα κρίσιμο εργαλείο μάρκετινγκ για κάθε εταιρεία σε οποιαδήποτε βιομηχανία. Η εισαγωγή και η μεταφόρτωση περιεχομένου βίντεο δεν ήταν ποτέ ευκολότερη, γεγονός που καθιστά απρόσκοπτη την ενσωμάτωση του σε οποιοδήποτε πλάνο προώθησης. Το YouTube όντας η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο, προσφέρει στις επιχειρήσεις μια γιγαντιαία δυνατότητα για να αποκτήσουν θεατές. Έρευνες δείχνουν ότι οι χρήστες δεν είναι πια ικανοποιημένοι από τις κλασσικές διαφημίσεις ή το στατικό μάρκετινγκ. Θέλουν διαδραστικό, αισθητικό, ελκυστικό υλικό.
Τι μπορεί να κάνει το YouTube όμως για εσάς;
1. Σας καθιστά ειδήμονες στα μάτια των πελατών σας
Για τις επιχειρήσεις, το βίντεο παρουσιάζει μια μοναδική ευκαιρία καθώς μπορεί να συμβάλει στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και στη δημιουργία μιας εικόνας της εταιρείας, που είναι ειδήμων στο αντικείμενό της. Επιπλέον, διευκολύνει τη σύνδεση και την αλληλεπίδραση με το κοινό. Όλα αυτά αρχίζουν με την αναγνώριση της αρχής. Η μεταφόρτωση βίντεο, η οποία περιέχει τις απόψεις και τις ιδέες της επιχείρησής σας, παρέχει την αύρα του ειδικού και της αυθεντίας. Αν ανεβάζετε βίντεο με συμβουλές και στρατηγικές, μπορείτε όχι μόνο να τραβήξετε την προσοχή αλλά και να παρέχετε βοήθεια και αξία στους πελάτες σας, διαδικασία που δημιουργεί αισθήματα εκτίμησης και σεβασμού προς την επιχείρησή σας.
2. Δημιουργεί αξιοπιστία και εμπιστοσύνη
Η εμπιστοσύνη είναι το παν όταν πρόκειται για την προσέλκυση πελατών. Εάν δεν σας εμπιστεύονται, δεν θα αγοράζουν ποτέ από εσάς. Ως εκ τούτου, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ληφθούν μέτρα για τη δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας.
Αν μεταφορτώσετε περιεχόμενο στο YouTube δίνετε λόγους στους πελάτες να εξετάσουν και να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες ή/ και τα προϊόντα σας. Η αξιοπιστία προέρχεται από τις πληροφορίες που παρέχονται. Δεν υπάρχει απλούστερος, πιο άμεσος και συγκεντρωτικός τρόπος για την παροχή πληροφοριών μέσω βίντεο. 15 δευτερόλεπτα ενός βίντεο μπορούν να είναι πιο ελκυστικά και να παρέχουν περισσότερες πληροφορίες από μια ολόκληρη διαφημιστική σελίδα. Ένας πολύ καλός τρόπος για να χτίσετε την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία είναι να ανεβάσετε βίντεο που δείχνουν τη συμμετοχή των πελατών και τις συστάσεις του προϊόντος σας. Για τους υποψήφιους πελάτες, τίποτα δεν είναι πειστικότερο από την αξιολόγηση μιας έντιμης γνώμης ενός ικανοποιημένου πελάτη.
Παρουσιάζοντας πώς αντιμετωπίζετε τους πελάτες σας θα σας βοηθήσει να κερδίσετε καινούριους. Τα βίντεο που δείχνουν ότι τα άτομα έχουν επιτυχία με το προϊόν σας ή ακόμα και αποδεικνύουν γιατί το προϊόν σας είναι τόσο καλό είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες.
3. Προσφέρει ποιοτικότερη επικοινωνία με το κοινό σας
Οι χρήστες απολαμβάνουν την παρακολούθηση βίντεο. Είναι εύκολο για τον θεατή και συχνά διασκεδαστικό όμως πέρα από την προβολή του βίντεο, το YouTube προσφέρει στις επιχειρήσεις πολλές και διαφορετικές μεθόδους σύνδεσης και αλληλεπίδρασης με το κοινό τους. Για παράδειγμα, οι θεατές μπορούν να αφήσουν σχόλια. Αυτό επιτρέπει στους θεατές να αλληλεπιδρούν όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με την εταιρεία ανοίγοντας μια γραμμή επικοινωνίας μεταξύ των πελατών και της εταιρείας, η οποία τους επιτρέπει να συνομιλούν και να διαμορφώνουν σχέση εμπιστοσύνης και αλληλεπίδρασης. Οι επιχειρήσεις μπορούν να απαντούν σε σχόλια, να δημοσιεύουν ερωτήσεις, να γνωρίζουν και να συνεργάζονται με τους θεατές τους. Απαντώντας σε ερωτήσεις, οι εταιρείες είναι σε θέση να εδραιωθούν περαιτέρω ως ειδήμονες. Αυτό θα έχει αξιοσημείωτο αντίκτυπο στο brand, επειδή οι νέοι θεατές θα μπορούν να δουν και να διαβάσουν την επικοινωνία μεταξύ των επιχειρήσεων και των άλλων θεατών. Αυτό δημιουργεί μια εικόνα της επιχείρησης πιο ανθρώπινη και την κάνει να φαίνεται προσιτή και χρήσιμη με επαγγελματισμό.
Το YouTube είναι χρήσιμο σε όλους τους κλάδους. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να το χρησιμοποιήσετε και για να προωθήσετε την επιχείρησή σας αποκομίζοντας πολλαπλά οφέλη.
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist