10 tips για διαφήμιση στα social media!

Όταν επενδύετε χρήματα, αναμένετε αποτελέσματα. Αναρωτιέστε, όμως, γιατί να κάνετε διαφήμιση στα social media;
Γιατί μπορείτε να αυξήσετε το κοινό σας, την αναγνωρισιμότητα και φυσικά τις πωλήσεις σας.
Γιατί, μπορείτε να βρείτε τον μελλοντικό σας πελάτη, ακριβώς τη στιγμή που σας χρειάζεται.
Γιατί, αυξάνετε τις πιθανότητες οι πελάτες σας, να μείνουν “πιστοί” στην επιχείρησή σας.
Γιατί, η διαφήμιση στα social media, σας δίνει απεριόριστες δυνατότητες αλληλεπίδρασης με νέους και υπάρχοντες πελάτες.Αν σας πείσαμε να κάνετε διαφήμιση, η επόμενη ερώτηση είναι που;
Όμως την καλύτερη απάντηση την έχετε εσείς σε αυτό. Δεν υπάρχει κανένας άλλος, εκτός από εσάς, που γνωρίζει το προϊόν ή την υπηρεσία σας, όπως εσείς. Γνωρίζετε καλύτερα το κοινό-στόχος (δημογραφικά, φύλο, ηλικία, επάγγελμα, οικογενειακή κατάσταση και άλλοι τέτοιοι παράγοντες). Μόλις το σκεφτείτε, θα σας βοηθήσουμε να υπολογίσετε πόσα χρήματα θα πρέπει να επενδύσετε και σε ποιό κανάλι social media για να πετύχετε τη μέγιστη απόδοση.
Μερικά από τα δημοφιλέστερα κοινωνικά δίκτυα είναι το Facebook, το Instagram, το YouTube, το LinkedIn, το Google+, το Snapchat, το Pinterest…Και τελικά, εδώ είμαστε με τις 10 συμβουλές, για επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες στα social media:
- Να είστε πρωτότυποι
Το περιεχόμενο που είναι πρωτότυπο, χρήσιμο, συναφές και ρεαλιστικό αποδίδει καλύτερα στους καταναλωτές. Το κοινό είναι πιο δεκτικό όταν το περιεχόμενο είναι πρωτότυπο και διασκεδαστικό. Δεν χρειάζεται ένας σπουδαίος συγγραφέας για τη δημιουργία περιεχομένου στα social media, απλά πρέπει να είστε πρωτότυποι. Πρέπει να λέτε ιστορίες, να οπτικοποιείτε το μήνυμά σας, να μοιράζεστε ιδέες, να ζητάτε ιδέες και να συζητάτε απλά με τους fan σας.
- Συναφές περιεχόμενο
Βυθιστείτε στον τρόπο ζωής, στα κίνητρα και τις προτιμήσεις των καταναλωτών σας για να γράψετε περιεχόμενο που θα έχει νόημα για εκείνους. Το εξατομικευμένο περιεχόμενο οδηγεί στην αλληλεπίδραση. Αντί για απλές πληροφορίες, μοιραστείτε περιεχόμενο που είναι χρήσιμο για τους καταναλωτές. Η συγγραφή σχετικού περιεχομένου απαιτεί μια αλλαγή νοοτροπίας, όπου πρέπει πλέον πρώτα να σκεφτείτε τον καταναλωτή και όχι πώς θα γίνουν οι πωλήσεις.
- Κάντε test των posts σας
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn – ίσως ήδη δημοσιεύσετε περιεχόμενο σε κάποια από τα κανάλια ή και σε όλα. Ορισμένες αναρτήσεις είναι πιο δημοφιλείς σε σχέση με τις υπόλοιπες… Παρακολουθείτε αυτές τις αναρτήσεις; Οι δημοσιεύσεις υψηλής απόδοσης, θα σας βοηθήσουν να διαμορφώσετε ανάλογα τη διαφημιστική καμπάνια στα social media.
- Επωφεληθείτε από τη λειτουργία στόχευσης
Οι διαφημίσεις δεν ήταν τόσο αποτελεσματικές στο παρελθόν καθώς δεν κατάφερναν να προσεγγίζουν πάντα τους καταναλωτές-στόχους. Με τις προηγμένες δυνατότητες στόχευσης των social media, μπορείτε να προσεγγίσετε τους καταναλωτές που θέλετε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Μη ξεχνάτε όταν δημιουργείτε διαφημίσεις να αξιοποιείτε στο μέγιστο τη δυνατότητα στόχευσης που σας προσφέρουν τα μέσα.
- Χρησιμοποιήστε μικρότερες διαφημίσεις πριν σχεδιάσετε μια μεγάλη καμπάνια
Ένας από τους βασικούς παράγοντες διαφοροποίησης των social media είναι ότι μπορείτε να λάβετε άμεση αντίδραση από το κοινό-στόχος. Η αποτελεσματικότητα της καμπάνιας σας μπορεί να μετρηθεί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Μπορείτε να ξεκινήσετε με μικρές καμπάνιες για να καταλάβετε τι λειτουργεί με τους καταναλωτές-στόχους σας και στη συνέχεια να σχεδιάσετε μια μεγάλη καμπάνια. Αναλύστε τα στατιστικά στοιχεία, δείτε ποια μικρότερη καμπάνια λειτουργεί καλύτερα και θέστε την ως κατευθυντήρια γραμμή για τη δημιουργία μιας μεγαλύτερης.
- Ελέγξτε τον δείκτη ποιότητας διαφημίσεων
Μπορεί να υπάρχουν διαφορετικά ονόματα για τη συγκεκριμένη μέτρηση, αλλά κατά βάση είναι ο δείκτης απόδοσης των διαφημίσεων. Αν το κόστος αλληλεπίδρασης είναι χαμηλό, σημαίνει ότι είστε κοντά ή έχετε πετύχει τον στόχο σας.
- Κατανοήστε τον τρόπο λειτουργίας της διαφημιστικής πλατφόρμας του εκάστοτε δικτύου.
Ο καθένας μας έχει αγαπημένα. Το ίδιο και οι καταναλωτές μας. Κατανοήστε το κάθε κανάλι social media, το είδος των χρηστών που χρησιμοποιούν αυτό το κανάλι και ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό της πλατφόρμας. Για παράδειγμα, το Facebook, το Twitter και το LinkedIn, είναι όλες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ενώ το YouTube, το Instagram και το Pinterest είναι πιο οπτικές πλατφόρμες. Η εστίαση σε διαφορετικά κανάλια θα σας βοηθήσει να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα από τα διαφορετικά κανάλια.
- Μην ξεχνάτε τα κινητά!
Όταν περισσότερο από το 80% των καταναλωτών σας, έχουν πρόσβαση στα social media από τα κινητά τους τηλέφωνα, απλώς δεν μπορείτε να το αγνοήσετε. Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημίσεις των social media προβάλλονται και σε κινητά τηλέφωνα. Μην ξεχνάτε να έχετε διαφημίσεις κατάλληλες και για προβολή από κινητό ή/ και tablet. Κατά τη δημιουργία διαφημίσεων χρησιμοποιείστε γεωγραφικά κριτήρια και επωφεληθείτε από τους καταναλωτές που χρησιμοποιούν κινητό, όταν πλησιάζουν ή βρίσκονται κοντά στην επιχείρησή σας.
- Ακούστε προσεκτικά τους καταναλωτές σας
Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι επιχειρήσεις είναι να είναι τόσο “εγωκεντρικοί” ώστε να μην ακούν τους χρήστες τους στο διαδίκτυο. Εάν ακούτε προσεκτικά και ανταποκριθείτε σοβαρά, οι πιθανότητες είναι ότι θα αποκτήσετε μεγαλύτερη αξιοπιστία. Ανοίξτε τα αυτιά σας και ακούστε τι λένε οι καταναλωτές για την επιχείρησή σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στα φόρουμ συζήτησης.
- Να είστε προσβάσιμοι
Οι επιχειρήσεις πρέπει να ξεκινήσουν να σκέπτονται πέρα από την αλληλεπίδραση. Όταν μιλάμε για πρόσβαση, εννοούμε ότι πρέπει να είστε διαθέσιμοι για μια γρήγορη συνομιλία στο διαδίκτυο, να απαντήσετε άμεσα σε ερωτήματα των καταναλωτών, να δημιουργήσετε σχέσεις με τους fans σας και να ανταποκριθείτε στα παράπονά τους… Άμεσα!
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist