fbpx

Blog

Δημιουργήστε μια στρατηγική για τα social media σας σε 7 βήματα

First things first, τι είναι η στρατηγική για τα social media;


Η στρατηγική marketing κοινωνικών μέσων είναι ένα έγγραφο που περιγράφει όλους τους στόχους σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις μεθόδους που θα χρησιμοποιήσετε για να επιτύχετε αυτούς τους στόχους και τις μετρήσεις που θα παρακολουθείτε για να μετράτε την πρόοδό σας. Σε αυτό το έγγραφο περιλαμβάνονται επίσης, όλοι οι λογαριασμοί των social media και οι στόχοι marketing που αφορούν ειδικά κάθε πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείτε (οι στόχοι αυτοί θα πρέπει να ταιριάζουν με τη γενικότερη στρατηγική ψηφιακού marketing της εταιρείας σας), τους ρόλους και τις αρμοδιότητες των μελών της ομάδας σας και το ρυθμό υποβολής εκθέσεων.


Εδώ έχουμε τα 7 βήματα για να φτιάξετε μια στρατηγική για τα social media:

  1. Δημιουργήστε goals: Χωρίς στόχους, δεν θα είστε σε θέση να μετρήσετε την απόδοσή σας και την απόδοση της επένδυσης. Ωστόσο, για να δείτε τα καλύτερα αποτελέσματα, οι στόχοι σας πρέπει να είναι:
    a. Συγκεκριμένοι
    b. Μετρήσιμοι
    c. Επιτεύξιμοι
    d. Σχετικοί
    e. Χρονικά προσδιορισμένοι
    Αυτό το πλαίσιο στόχων θα καθοδηγήσει τις προσπάθειες marketing σας και θα διασφαλίσει ότι θα έχετε πραγματικά αποτελέσματα.
  2. Κάντε έρευνα για το κοινό-στόχο σας: Η κατανόηση του κοινού σας και του τι του αρέσει να ασχολείται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα σας βοηθήσει να ξέρετε τι είδους περιεχόμενο να δημιουργήσετε. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν θέλετε να μετατρέψετε τους followers σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε πελάτες.
    Μερικές ερωτήσεις που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για δημιουργήσετε personas είναι:
    a. Ποιοι είναι αυτοί;
    b. Τι τους ενδιαφέρει;
    c. Πότε αναζητούν αυτό το περιεχόμενο;
    d. Πού αναζητούν αυτό το περιεχόμενο;
    e. Γιατί καταναλώνουν αυτό το περιεχόμενο; Πώς καταναλώνουν αυτό το περιεχόμενο;
  3. Γνωρίστε καλά τους ανταγωνιστές σας: Εάν χρησιμοποιείτε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση του brand σας, οι πιθανότητες είναι ότι και οι ανταγωνιστές σας κάνουν το ίδιο. Μην πανικοβάλλεστε. Αυτό είναι καλό γιατί σημαίνει ότι μπορείτε να ανακαλύψετε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας, τι κάνουν σωστά, τι κάνουν λάθος και τι δεν κάνουν καθόλου. Έτσι, θα σας δοθεί η ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε τις πληροφορίες που θα συλλέξετε προς όφελος σας και να αποκτήσετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
  4. Πραγματοποιήστε έναν έλεγχο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Αφού χρησιμοποιήσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για σκοπούς marketing για κάποιο χρονικό διάστημα, κάντε ένα βήμα πίσω και αναλύστε τις μέχρι τώρα προσπάθειές σας. Κάντε στον εαυτό σας τις εξής ερωτήσεις:
    a. Τι λειτουργεί; Τι δεν λειτουργεί;
    b. Οι άνθρωποι ασχολούνται με το περιεχόμενό σας; Ποιοι είναι αυτοί;
    c. Ποια κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιεί το κοινό-στόχος σας;
    d. Τα πάτε καλύτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τους ανταγωνιστές σας;
    Όταν έχετε αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να αρχίσετε να σκέφτεστε πώς να βελτιωθείτε.
  5. Δημιουργία λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και βελτιστοποίηση των υφιστάμενων προφίλ: Όταν αποφασίσετε ποια κοινωνικά δίκτυα θα χρησιμοποιήσετε, θα πρέπει να καθορίσετε για ποιο λόγο θα χρησιμοποιήσετε το καθένα από αυτά. Ένας πολύ καλός τρόπος για να είναι να γράψετε μια αποστολή, μια απλή πρόταση που σας βοηθά να επικεντρωθείτε σε έναν συγκεκριμένο στόχο, για το κάθε δίκτυο. .
    Μπορείτε επίσης να προσαρμόσετε τους υπάρχοντες λογαριασμούς ώστε να ευθυγραμμιστούν με τη στρατηγική marketing σας. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε τα προφίλ σας:
    a. Συμπληρώστε όλα τα πεδία του προφίλ
    b. Συμπεριλάβετε λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να βρουν την επιχείρησή σας
    c. Χρησιμοποιήστε συνεπές branding (λογότυπα, εικόνες, χρωματικές παλέτες κ.λπ.) σε όλα τα δίκτυα, ώστε οι χρήστες να αναγνωρίζουν εύκολα την επωνυμία σας
  6. Δημιουργήστε ένα ημερολόγιο social media περιεχομένου: Είναι σημαντικό να μοιράζεστε εξαιρετικό περιεχόμενο, αλλά αν δεν έχετε ένα σχέδιο που να ορίζει με σαφήνεια πότε θα μοιράζεστε το περιεχόμενο, δεν θα έχετε τα αποτελέσματα που χρειάζεστε. Ένα ημερολόγιο περιεχομένου για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σας βοηθάει να σχεδιάσετε τι περιεχόμενο θα δημοσιεύσετε, σε ποια πλατφόρμα θα το δημοσιεύσετε και πότε θα γίνει, μεταξύ άλλων. Το ημερολόγιο υπολογίζει επίσης τον χρόνο που αφιερώνετε για την επικοινωνία με το κοινό σας.
    Πιο συγκεκριμένα:
    a. Καθορίστε το χρονοδιάγραμμα των δημοσιεύσεών σας.
    b. Δημιουργήστε το σωστό συνδυασμό περιεχομένου
    c. Εξισορροπήστε τη συχνότητα των δημοσιεύσεών σας
  7. Παρακολουθήστε τις επιδόσεις και προσαρμόστε τη στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναλόγως: Είτε μόλις ξεκινήσατε το marketing στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε το κάνετε εδώ και μερικά χρόνια, θα πρέπει πάντα να επανεξετάζετε τη στρατηγική σας από καιρό σε καιρό. Καθώς παρακολουθείτε τα αποτελέσματά σας, μπορεί να συνειδητοποιήσετε ότι ορισμένες τακτικές που χρησιμοποιήσατε δεν απέδωσαν απτά αποτελέσματα, ενώ άλλες λειτουργούν πολύ καλά. Για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα, απορρίψτε τις δυσμενείς τεχνικές από τη στρατηγική marketing κοινωνικών μέσων και επικεντρωθείτε περισσότερο στις τακτικές που λειτουργούν καλά. Αν εντοπίσετε νέες ευκαιρίες, δοκιμάστε τις.

Νίκη Μπερδέση

Digital Marketing Strategist

Πληροφορίες από: AdEspresso