Facebook Relevance WHAT?

Θέλετε να αυξήσετε τη βαθμολογία σχετικότητας (συνάφειας) των διαφημίσεων σας στο Facebook (Relevance Score); Αναρωτιέστε πώς να δημιουργήσετε διαφημίσεις Facebook που οδηγούν σε θετική αλληλεπίδραση;

Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψετε 6 τρόπους για να ανεβάσετε γρήγορα και σημαντικά την βαθμολογία της συνάφειας στις διαφημίσεις σας στο Facebook.

Τι είναι η Βαθμολογία Συνάφειας διαφημίσεων στο Facebook;

Το relevance score του Facebook είναι μια βαθμολογία σε κλίμακα 1-10 που δείχνει πόσο καλά αποδέχεται το κοινό-στόχος, τη διαφήμισή σας στο Facebook. Μόλις μια διαφήμιση λάβει 500 εμφανίσεις, το Facebook θα δημιουργήσει μια βαθμολογία συνάφειας, με το 10 να είναι ο υψηλότερος βαθμός.

Η βαθμολογία συνάφειας της διαφήμισής σας αποτελεί σημαντική πρόβλεψη της επιτυχίας της διαφήμισης στο Facebook. Οι διαφημίσεις με χαμηλές βαθμολογίες συνάφειας ( >4) σπάνια δημιουργούν καλά αποτελέσματα.

 

Γιατί το Facebook Relevance Score έχει σημασία.

Το Facebook βαθμολογεί τις διαφημίσεις με το σύστημα βαθμολογίας συνάφειας για να παρέχει στους διαφημιζόμενους χρήσιμη ανατροφοδότηση και, το πιο σημαντικό, για να εξασφαλίσει ότι η πλατφόρμα τους δεν είναι γεμάτη με ενοχλητικές διαφημίσεις.

Οι διαφημίσεις με χαμηλή βαθμολογία "τιμωρούνται" με υψηλότερο κόστος και οι διαφημίσεις με υψηλές βαθμολογίες σχετικότητας επιβραβεύονται με χαμηλότερο κόστος. Η διαφορά κόστους μεταξύ χαμηλών και υψηλών διαφημίσεων βαθμολογίας ενδιαφέροντος μπορεί να είναι σημαντική, γεγονός που ενθαρρύνει τους διαφημιζόμενους να διακόψουν την προβολή διαφημίσεων με χαμηλές βαθμολογίες σχετικότητας. Όσο περισσότερη προσοχή δίνετε στη βαθμολογία συνάφειας των διαφημίσεών σας, τόσο πιο πιθανό θα είναι οι καμπάνιες σας να πετύχουν.


Τι επηρεάζει τη βαθμολογία συνάφειας διαφημίσεων στο Facebook;

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες για τον προσδιορισμό της βαθμολογίας συνάφειας μιας διαφήμισης, συμπεριλαμβανομένης της αλληλεπίδρασης των διαφημίσεων. Ο σημαντικότερος παράγοντας, ωστόσο, είναι η θετική και αρνητική αντίδραση από το κοινό-στόχος.

Η θετική αλληλεπίδραση είναι ένας όρος που περιγράφει τους χρήστες που κάνουν την επιθυμητή ενέργεια. Για παράδειγμα, αν η καμπάνια σας στο Facebook έχει σχεδιαστεί για να δημιουργεί link clicks, τότε ένα κλικ είναι η επιθυμητή ενέργεια. Σε αυτήν την περίπτωση, περισσότερα κλικ ισοδυναμούν με πιο θετική αλληλεπίδραση και συνεπώς θα αυξήσουν τη βαθμολογία συνάφειας.

Η αρνητική αλληλεπίδραση αναφέρεται σε διαφημίσεις που κρύβονται ή επισημαίνονται από το κοινό-στόχο. Ορισμένα από αυτά είναι αναπόφευκτα, επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις.

Αν όμως η διαφήμισή σας είναι σχετική με την αγορά-στόχο σας και εμφανίζει κάτι που το κοινό σας ενδιαφέρει, οι περισσότεροι άνθρωποι θα πράξουν την επιθυμητή ενέργεια (θετικά σχόλια) και λιγότερα άτομα θα αποκρύψουν ή θα επισημάνουν τις διαφημίσεις σας (αρνητικά σχόλια).

Τώρα που καταλαβαίνετε τι είναι η βαθμολογία σχετικότητας του Facebook και τι το επηρεάζει, ας δούμε κάποιες τεχνικές για να το βελτιώσουμε:



#1: Facebook Retargeting

H επαναστόχευση στο Facebook των επισκεπτών του ιστότοπού σας μπορεί να είναι απίστευτα αποτελεσματική.

Το Facebook θα σας επιτρέψει να στοχεύσετε άτομα που έχουν επισκεφτεί τον ιστότοπό σας τις τελευταίες 180 ημέρες. Ωστόσο, εάν επανεμφανίζεστε συνεχώς στους επισκέπτες του ιστότοπού σας, οι 6 μήνες είναι πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για να βλέπουν την ίδια διαφήμιση από την ίδια εταιρεία. Η κούραση στις διαφημίσεις μπορεί εύκολα να επηρεάσει και να επηρεάσει αρνητικά τη βαθμολογία της συνάφειας.

Προτιμήστε διάρκεια 30 ημερών ή ακόμα και 14 ημερών εάν ένας ιστότοπος δημιουργεί πολλή κίνηση. Για να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο κοινό για 30 μέρες στον ιστότοπο, να κατευθυνθείτε προς τον πίνακα ελέγχου του κοινού στο Ads Manager.

 

#2: Στόχευση παγωμένου κοινού με προσφορές χαμηλού κόστους.

Όπως προαναφέρθηκε, χρειάζεστε ανθρώπους να λάβουν την επιθυμητή δράση για να λάβετε θετικά σχόλια και να επιτύχετε υψηλό βαθμό συνάφειας. Έτσι, αν διαφημίσετε απευθείας ένα προϊόν των 5.000€ σε “ψυχρά” κοινά, πολύ λίγοι χρήστες θα κάνουν κλικ στη διαφήμισή σας. Αυτό σημαίνει χαμηλή θετική ανάδραση και χαμηλή βαθμολογία συνάφειας. Είναι πολύ καλύτερο να διαφημίζετε προσφορές χαμηλότερης αξίας, σε “ψυχρά” κοινά.

 

# 3: Προωθήστε το βίντεο μέσω post σελίδας

 

Οι διαφημίσεις βίντεο είναι πιο χρονοβόρες και δαπανηρές για να δημιουργήσετε από διαφημίσεις με εικόνα, καρουσέλ ή slideshow. Και εξαιτίας αυτού, πολλοί διαφημιζόμενοι στο Facebook δεν τις χρησιμοποιούν. Αλλά οι διαφημίσεις βίντεο είναι σημαντικά πιο αποτελεσματικές. Στην πραγματικότητα, τα βίντεο είναι πολύ πιο δημοφιλή από οποιοδήποτε άλλο post format στο Facebook.

Όταν πρόκειται για διαφημίσεις βίντεο, η ποιότητα είναι πολύ σημαντική. Τα βίντεό σας δεν χρειάζεται να φωτογραφίζονται σε στούντιο, αλλά ο φωτισμός και η ποιότητα ήχου πρέπει να είναι αξιοπρεπή. Αν έχετε τον προϋπολογισμό, θεωρήστε καλή επένδυση την πρόσληψη ενός επαγγελματία.

Για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα, είναι χρήσιμο να κάνετε τις διαφημίσεις σας να μοιάζουν περισσότερο με απλές αναρτήσεις στο Facebook. Με αυτήν την τεχνική, δεν προσπαθείτε να εξαπατήσετε κανέναν. Το κοινό-στόχος, θα εξακολουθήσει να βλέπει την μικρή ετικέτα "sponsored" από τη διαφήμισή σας.

Αυτή η τακτική έχει ιδιαίτερη σημασία για τις διαφημίσεις βίντεο. Όταν δημιουργείτε μια διαφήμιση βίντεο, μπορείτε να προσθέσετε μια επικεφαλίδα και ένα κουμπί παρότρυνσης για δράση, αλλά και οι δύο αυτές λειτουργίες χαρακτηρίζουν πολύ καθαρά τη διαφήμισή σας ως διαφήμιση. Θα δείτε συχνά καλύτερα αποτελέσματα όταν τα παραλείπετε.

Για να γίνει αυτό, είναι καλύτερο να δημοσιεύσετε το βίντεό σας στη σελίδα σας στο Facebook και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσετε το post αυτό για να δημιουργήσετε μια διαφήμιση, αντί να δημιουργήσετε μια διαφήμιση βίντεο από τη διαχείριση διαφημίσεων.

 

# 4: Στοχεύστε ευρύτερο κοινό

Ένα από τα πιο ελκυστικά χαρακτηριστικά της διαφήμισης στο Facebook είναι η ιδιαιτερότητα με την οποία μπορείτε να στοχεύσετε τους ανθρώπους. Δυστυχώς, πολλοί διαφημιζόμενοι στο Facebook μειώνουν το κοινό-στόχο τους και αυτό μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς την απόδοση των διαφημίσεών τους και να μειώσει τη βαθμολογία της συνάφειας.

Η στόχευση μεγαλύτερου κοινού στο Facebook γίνεται όλο και πιο σημαντική καθώς η πλατφόρμα της διαφήμισης γίνεται πιο εξελιγμένη. Όταν ξεκινάτε για πρώτη φορά μια διαφήμιση, το Facebook θα ξεκινήσει τη φάση εκμάθησης. Κατά τη διάρκεια της φάσης μάθησης, το Facebook θα προσπαθήσει να βρει ποιοι χρήστες στο κοινό-στόχος σας είναι πιο πιθανό να λάβουν την επιθυμητή δράση. Εάν χρησιμοποιείτε ένα μεγαλύτερο κοινό-στόχο, το Facebook έχει περισσότερα περιθώρια να εντοπίσει τμήματα υψηλής μετατροπής μέσα σε αυτό.

 Επομένως, αν διαπιστώσετε ότι οι βαθμολογίες σχετικότητας σας είναι χαμηλές και εσείς στοχεύετε σε ένα σχετικά μικρό κοινό, προσπαθήστε πρώτα να αυξήσετε το μέγεθος του κοινού σας.

 

#5: Χρήση πολλαπλών παραλλαγών διαφήμισης

Η συχνότητα (frequency) των διαφημίσεων στο Facebook αναφέρεται στο μέσο όρο που έχει δει κάποιος στο κοινό-στόχος τη διαφήμισή σας. Μόλις η συχνότητα ανέβει πολύ ψηλά, το κοινό-στόχος σας θα βαρεθεί με τις διαφημίσεις σας και η βαθμολογία της συνάφειας θα αρχίσει να πέφτει καθώς αυξάνεται η αρνητική ανατροφοδότηση.

Το τι είναι "πολύ υψηλό" εξαρτάται κυρίως από το είδος του κοινού στο οποίο στοχεύετε. Το θερμό κοινό θα ανεχτεί πολύ υψηλότερους αριθμούς συχνότητας από το “ψυχρό” ακροατήριο.

Όταν στοχεύετε σε ψυχρά ακροατήρια, παρατηρούμε μια πτώση της βαθμολογίας συνάφειας όταν η συχνότητα φτάσει τα 2,0-2,5. Σε αυτό το σημείο, είναι καλύτερο να στοχεύσετε μια νέα ομάδα ανθρώπων ή να κάνετε σημαντικές προσαρμογές στις διαφημίσεις σας.

Ένας πολύ καλός τρόπος για να καταπολεμηθεί αυτό είναι να τρέξετε μια σειρά από διαφορετικές διαφημίσεις στο ίδιο κοινό-στόχος ταυτόχρονα. Η μεταβολή του διαφημιστικού δημιουργικού σας βοηθά να διατηρείτε τα πράγματα φρέσκα και να αποτρέψτε την κούραση των διαφημίσεων. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν στοχεύετε σε σχετικά μικρά ακροατήρια.

 

#6: Μειώστε το κείμενο της εικόνας διαφήμισης

Το Facebook δεν θέλει οι διαφημιζόμενοι να χρησιμοποιούν εικόνες διαφημίσεων που περιέχουν κείμενο άνω του 20%. Τις περισσότερες φορές, θα σας επιτρέψουν να το κάνετε, αλλά θα περιορίσουν την προσέγγιση του κοινού.

Εάν η εικόνα της διαφήμισής σας περιέχει υπερβολικά μεγάλο κείμενο, θα δείτε προειδοποιητικό μήνυμα πάνω από τη διαφήμισή σας.

Η περιορισμένη προσέγγιση θα μειώσει προφανώς τη θετική ανατροφοδότηση που λαμβάνει η διαφήμισή σας, γεγονός που θα μειώσει τη βαθμολογία συνάφειας της διαφήμισής σας. Για να διασφαλίσετε ότι αυτό το ζήτημα δεν επηρεάζει τις διαφημίσεις σας, είναι καλύτερο να αποφύγετε τις εικόνες διαφημίσεων με κείμενο μεγαλύτερο από 20%.

 

Bonus Tip: Χρησιμοποιείστε Emojis στο κείμενο της διαφήμισής σας.

Επειδή χρειάζεστε ανθρώπους να λάβουν την επιθυμητή δράση σας για να βελτιώσετε τη βαθμολογία της συνάφειας, το πρώτο βήμα είναι να προσελκύσετε την προσοχή του κοινού σας. Μια τακτική που μπορεί να βοηθήσει είναι να χρησιμοποιήσετε emojis. Πολλοί διαφημιστές αποφεύγουν το emojis επειδή έχουν τη φήμη ότι είναι επιπόλαιες ή αντιεπαγγελματικές. Ωστόσο, στο Facebook είναι αποτελεσματικά.

Το κείμενο διαφήμισης με emojis ξεχωρίζει περισσότερο από το σκέτο κείμενο της διαφήμισης.

 

Συμπέρασμα

Η βαθμολογία συνάφειας διαφημίσεων Facebook αποτελεί βασικό δείκτη της επιτυχίας της διαφήμισης. Η προσαρμογή των καμπανιών διαφημίσεων στο Facebook, ώστε να επιτευχθεί υψηλή βαθμολογία συνάφειας 8 ή περισσότερο, μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά στα αποτελέσματά σας.

Πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε να αναπτύξετε την επιχείρησή σας: https://lacom.gr/el/digital/social-media/facebook-ads 

Επικοινωνία

Αγίου Κωνσταντίνου 40, Μαρούσι.

Εμπ. Κέντρο "ΑΙΘΡΙΟ" (1ος όροφος,γραφείο Α1). Τ.Κ.: 15124

Τηλ.: 210 6849 885

E-mail: info@lacom.gr

 

Follow us on social

instagram

Be social

Η ομάδα μας αποτελείται από εξειδικευμένους συνεργάτες στην Online Διαφήμιση, στο Digital Marketing, στην Κατασκευή Site στις Διαφημίσεις Google, στο SEO, στη Διαχείριση Social Media, στις Διαφημίσεις Facebook, στη Δημιουργία Εντύπων & Εκτύπωση Εντύπων την Παραγωγή TV Spot & Ραδιοφωνικών Spot καθώς και below the line στρατηγικές προώθησης.