GDPR : Τι είναι και πως επηρεάζει την επικοινωνία με τους πελάτες σας

Τους τελευταίους μήνες υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση γύρω από τα προσωπικά δεδομένα και την προστασία τους στην ψηφιακή εποχή. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει από τον Μάιο του 2018 έναν ευρύ και αρκετά αυστηρό κανονισμό που αναφέρεται στην προστασία και ασφάλεια δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για όλα τα φυσικά πρόσωπα μέσα στα σύνορα της αλλά και στην Ευρωπαϊκή Οικονομική περιοχή. Ο λεγόμενος GDPR (General Data Protection Regulations) αποτελεί τον οδηγό για την προστασία τέτοιου είδους δεδομένων και στόχος του είναι να απλοποιήσει το νομοθετικό πλαίσιο για τις διεθνείς εταιρείες και τους πολίτες της ΕΕ.

 

Κύριος σκοπός αυτής της νομοθετικής ρύθμισης είναι να γίνεται κατανοητό σε όλους τους πολίτες για ποιό λόγο οι εταιρείες χρειάζονται κάποια από τα προσωπικά τους δεδομένα (π.χ. Ονοματεπώνυμό, τηλέφωνο, email, διεύθυνση κατοικίας μερικά από τα βασικά), αλλά και τους λόγους επεξεργασίας αυτών. Για τους παραπάνω λόγους, οι όροι χρήσης και η αναφορά στην συναίνεση για την επεξεργασία των δεδομένων θα πρέπει να είναι ευκρινείς και ξεκάθαροι, και να δίνεται η επιλογή στους χρήστες εάν δίνουν την συγκατάθεσή τους ή όχι σε αυτή την επεξεργασία.

 

Οι μεγάλες εταιρείες και τα κοινωνικά δίκτυα (όπως Facebook, Google, LinkedIn, Twitter κ.α.) είναι πλήρως εναρμονισμένες με αυτές τις νομοθετικές ρυθμίσεις και έχουν φροντίσει να ενημερώσουν τους χρήστες για αυτές τις αλλαγές και να ζητήσουν την συγκατάθεσή τους για την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων.

 

Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, οτιδήποτε καταγράφεται στο διαδίκτυο αποτελεί και ένα ψηφιακό αποτύπωμα, το οποίο διατηρείται για πάντα μέσα στα δεδομένα του παγκόσμιου ιστού. Ούτως ή άλλως, όμως, η συγκατάθεση των χρηστών σε σελίδες είναι πολύ πιο απλή, καθώς μέσα από το Like, οι χρήστες συναινούν και στους όρους χρήσης της σελίδας και του ιστοτόπου. Σε περίπτωση που έχετε κάποια ιστοσελίδα παροχής προϊόντων και υπηρεσιών που χρειάζεται κάποια προσωπικά δεδομένα από τους πελάτες σας όπως email, ονοματεπώνυμο κτλ., υπάρχουν κάποιες συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν.

 

  1. Αρχικά κάντε ένα σωστό ξεκαθάρισμα των mail list που διαθέτετε. Ζητήστε από τους χρήστες του site σας την συγκατάθεσή τους και για όσους δεν έχετε απλά μην τους συμπεριλάβετε στην καινούργια και εναρμονισμένη με τον GDPR λίστα. Όσο για τους νέους χρήστες, φροντίστε να δίνουν την συγκατάθεσή τους την στιγμή της εγγραφής.                                                                                                                
  2. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να δημιουργήσετε νέες λίστες από την αρχή με κοινό που θα είναι σύμφωνο και “νόμιμο” προς όλες τις νομικές απαιτήσεις. Αυτές οι νέες λίστες είναι έτοιμες για να μπορέσετε να επικοινωνήσετε με τους χρήστες χωρίς να έχετε κάποιο νομικό εμπόδιο.                                                                                                                                                                                                          
  3. Είναι σημαντικό να ζητάτε από τους χρήστες μόνο τις πληροφορίες που σας είναι απαραίτητες και όχι παραπάνω. Συνήθως το email, το ονοματεπώνυμο και τα τηλέφωνο είναι αρκετά.



Άγγελος Χατζηδάκης

Digital Media Assistant

Επικοινωνία

Αγίου Κωνσταντίνου 40, Μαρούσι.

Εμπ. Κέντρο "ΑΙΘΡΙΟ" (1ος όροφος,γραφείο Α1). Τ.Κ.: 15124

Τηλ.: 210 6849 885

E-mail: info@lacom.gr

 

Follow us on social

instagram

Be social

Η ομάδα μας αποτελείται από εξειδικευμένους συνεργάτες στην Online Διαφήμιση, στο Digital Marketing, στην Κατασκευή Site στις Διαφημίσεις Google, στο SEO, στη Διαχείριση Social Media, στις Διαφημίσεις Facebook, στη Δημιουργία Εντύπων & Εκτύπωση Εντύπων την Παραγωγή TV Spot & Ραδιοφωνικών Spot καθώς και below the line στρατηγικές προώθησης.