Γιατί να εντάξετε Κριτικές και Σχόλια στο Social Media Marketing σας;

Πολλές φορές έχετε εντοπίσει κριτικές και σχόλια πελατών και χρηστών σε διάφορες ιστοσελίδες και προφίλ κοινωνικής δικτύωσης για επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, ένα θετικό σχόλιο για το εστιατόριο που θέλετε να πάτε, μια ωραία κριτική για την καφετέρια που έχετε δει πολλοί να κάνουν τσεκ ιν κτλ, γεγονός που σας προτρέπει ή σας αποτρέπει να επισκεφθείτε έναν χώρο/ κατάστημα/ επιχείρηση.

Ο ψυχολόγος και συγγραφέας Robert Cialdini χρησιμοποίησε τον όρο κοινωνικές αποδείξεις (social proof) θέλοντας να περιγράψει το ψυχολογικό και κοινωνικό φαινόμενο που οδηγεί τους ανθρώπους- πελάτες σε αυτή την περίπτωση- να μιμηθούν τις πράξεις και τις ενέργειες των άλλων σε μια συγκεκριμένη περίπτωση λόγω της έμφυτης ανάγκης για συμμόρφωση στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

Αυτό σημαίνει πως όταν οι άνθρωποι αισθάνονται ανασφαλείς στο πως να αντιδράσουν σε μια κατάσταση, αυτόματα κοιτάζουν τους γύρω τους, κάτω από την πεποίθηση πως αυτοί άνθρωποι, όποιοι και αν είναι, γνωρίζουν περισσότερο από αυτούς πως να συμπεριφερθούν.

Οι κοινωνικές αποδείξεις αφορούν και σχόλια ειδικών ή celebrities ή ακόμη και ανθρώπων που θαυμάζετε, ή η εμπιστοσύνη που τρέφετε για κάποια σελίδα ή κάποιο brand και οι δικές τους αναρτήσεις, αλλά ακόμη και οι μεγάλοι κολοσσοί και ότι αυτοί δημοσιεύουν ή λένε.

Επίσης, η πιθανότητα να μας αρέσει περισσότερο ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που οι φίλοι μας έχουν δοκιμάσει και συστήνει αποτελεί και αυτή μια συνέπεια των κοινωνικών αποδείξεων.

Οι κοινωνικές αποδείξεις μπορούν να δώσουν στους πελάτες σας και το κοινό σας συναισθηματικά κίνητρα που μπορούν να επηρεάσουν τις αντιδράσεις τους και την αποδοχή τους προς το brand σας ή και συγκεκριμένα προϊόντα σας. Αυτό μπορεί να τους δώσει όχι μόνο μια θετική εικόνα απέναντι στην επιχείρησή σας, αλλά να τους δημιουργήσει αυτοπεποίθηση για την επιλογή τους και να το αίσθημα πως αποτελούν μέρος κάτι μεγαλύτερου.

Ο τρόπος που θα χρησιμοποιήσετε αυτές τις κοινωνικές αποδείξεις μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τις απαντήσεις που έχετε λάβει. Σας παραθέτουμε 3 τρόπους που μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε και να αυξήσετε την αξιοπιστία του brand σας.

  1. Επικεντρωθείτε σε κριτικές και σχόλια από τους πελάτες σας. Η αποδοχή και η στήριξη από υπάρχοντες και παλιούς πελάτες σας μπορεί να έχει ένα θετικό αποτέλεσμα στους πιθανούς σας πελάτες για να δοκιμάσουν και να εμπιστευτούν το brand σας. Υπογραμμίζοντας, βέβαια, το γεγονός πως πολλοί άνθρωποι επωφελούνται από τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες σας αυτόματα δημιουργεί στους πιθανούς πελάτες τον φόβο μην μείνουν έξω από αυτό (FOMO= the fear of missing out). Ενθαρρύνετε όλους χρήστες σας να μοιραστούν με τους φίλους τους ένα hashtag με το brand σας ή αναδημοσιεύστε θετικά σχόλια και κριτικές από χρήστες. Ακόμη και αν λάβετε κάποιες αρνητικές κριτικές ή σχόλια, μην φοβηθείτε, καθώς μερικά αρνητικά σημεία στην “θάλασσα” θετικών σχολίων θα δημιουργήσει την αίσθηση της αυθεντικότητας. Για να λάβετε τις κριτικές που θέλετε, ζητήστε από τους πελάτες σας για απευθείας κριτικές, δημιουργήστε έρευνες, διοργανώστε διαγωνισμούς κτλ.

  2. Προωθήστε τις συνεργασίες σας στην βιομηχανία στην οποία δραστηριοποιήστε. Οι συνδέσεις με δημοφιλής και αξιόπιστες αυθεντίες από τον χώρο σας μπορεί να εκτοξεύσει την δική σας δημοφιλία και αξιοπιστία. Μην διστάσετε να αναφέρετε γνωστούς πελάτες σας, συνεργάτες και βραβεία στα social  media σας. Όταν θεωρείτε πως ταιριάζει, βάλτε μια εικόνα που δείχνει αυτό για το οποίο μιλάτε. Ακόμη, μην ξεχνάτε να δημοσιεύετε όποιες αναφορές γίνονται για την εταιρεία σας από ΜΜΕ, όπως τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά, ιστοσελίδες ενημερώσεις κτλ. Οι αναφορές από δημοφιλή και αξιόπιστα μέσα μπορούν να αυξήσουν την εμπιστοσύνη που θα έχουν οι πιθανοί πελάτες σας. Με αυτό τον τρόπο αποδεικνύεται πως τo brand σας έχει κερδίσει υψηλής ποιότητας διασυνδέσεις και την αποδοχή των ΜΜΕ.                                                                                                                                                                                            
  3. Χρησιμοποιήστε γνώμες από ειδικούς της βιομηχανίας. Υπηρεσίες και προϊόντα που συνίστανται από ειδικούς της βιομηχανίας αυτόματα γίνονται πιο επιθυμητά λόγω της εξειδίκευσης αυτών των ανθρώπων. Και οι celebrities μπορούν να συνεισφέρουν προς το brand σας, καθώς προσφέρουν μια δημιουργική αξία, με την έννοια ότι θέλουμε να μοιάζουμε, να αισθανόμαστε και τελικά να είμαστε σαν τις διάσημες προσωπικότητες που θαυμάζουμε. Για την ανάδειξη του κατάλληλου προσώπου για το brand σας κάντε μια έρευνα, σχετικά με το κοινό σας και ποιον θεωρεί αξιόπιστο και ποιον ακολουθεί, σχετικά με τι του αρέσει κτλ.  

 

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε να αναπτύξετε την επιχείρησή σας: https://www.lacom.gr/el/digital/social-media

 

Άγγελος Χατζηδάκης 

Digital Media Specialist

Επικοινωνία

Αγίου Κωνσταντίνου 40, Μαρούσι.

Εμπ. Κέντρο "ΑΙΘΡΙΟ" (1ος όροφος,γραφείο Α1). Τ.Κ.: 15124

Τηλ.: 210 6849 885

E-mail: info@lacom.gr

 

Follow us on social

instagram

Be social

Η ομάδα μας αποτελείται από εξειδικευμένους συνεργάτες στην Online Διαφήμιση, στο Digital Marketing, στην Κατασκευή Site στις Διαφημίσεις Google, στο SEO, στη Διαχείριση Social Media, στις Διαφημίσεις Facebook, στη Δημιουργία Εντύπων & Εκτύπωση Εντύπων την Παραγωγή TV Spot & Ραδιοφωνικών Spot καθώς και below the line στρατηγικές προώθησης.