Τι σημαίνουν οι τάσεις στις εορταστικές αγορές του 2022 για τους εμπόρους το 2023

Σε όλο τον κόσμο, οι άνθρωποι νιώθουν αβεβαιότητα και αυτό επηρεάζει τον τρόπο που ψωνίζουν αυτές τις γιορτές. Σε ένα περιβάλλον όπου το 81% των καταναλωτών έχει προβεί σε κάποια ενέργεια τις τελευταίες δύο εβδομάδες για να διαχειριστεί το κόστος, είναι κρίσιμο να κατανοήσετε πώς αλλάζουν οι συμπεριφορές και να χρησιμοποιήσετε αυτή τη γνώση για να αξιοποιήσετε την στρατηγική ψηφιακού marketing- όχι μόνο για το υπόλοιπο της εορταστικής περιόδου αλλά και για το 2023 – καθώς οι τάσεις που παρατηρούμε αντανακλούν την οικονομική πραγματικότητα που είναι πιθανό να συνεχιστεί.
Για να μετριάσουν το αίσθημα αβεβαιότητάς τους, οι αγοραστές είναι πιο προσηλωμένοι στις αγορές τους για τις γιορτές και αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην έρευνα των επιλογών προϊόντων. Σε μια μελέτη που διεξήχθη από την Google και την Ipsos τον Νοέμβριο, το 80% των καταναλωτών δήλωσε ότι είχε κάνει έρευνα ή περιήγηση πριν από την πραγματοποίηση μιας αγοράς, σε σύγκριση με το 20% που δήλωσε ότι είχε κάνει μια αγορά παρορμητικά. Οι διαδικτυακές αξιολογήσεις και κριτικές, μαζί με τις συγκρίσεις τιμών, είναι οι κορυφαίες πηγές στις οποίες στηρίζονται για να νιώσουν σίγουροι για τις μεγάλες αγορές τους, μπροστά από τις συμβουλές της οικογένειας και των φίλων.
-Οι αγοραστές των Εορτών είναι πιο προσηλωμένοι
Η προνοητικότητα παρέχει στα brands και στους λιανοπωλητές την ευκαιρία να προσεγγίσουν ανθρώπους που διευρύνουν το σύνολο των εκτιμήσεών τους. Αυτή την περίοδο των διακοπών, πάνω από το ένα τρίτο των αγοραστών διακοπών σε όλες τις αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι είναι δεκτικοί σε μάρκες και λιανοπωλητές από τους οποίους δεν έχουν αγοράσει στο παρελθόν. Ευκαιρίες υπάρχουν και μεταξύ εκείνων που δεν κάνουν ενεργά αγορές: Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες δηλώνουν ότι τους αρέσει να παρακολουθούν νέες μάρκες, ακόμη και αν δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν αυτή τη στιγμή. Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να αναλάβετε δράση και να βεβαιωθείτε ότι οι καταναλωτές γνωρίζουν τι έχετε να προσφέρετε.
-Εξισορρόπηση τιμής και ποιότητας
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι εκπτώσεις αποτέλεσαν κινητήρια δύναμη αυτή την περίοδο των διακοπών, καθώς οι αγοραστές προσπαθούν να τεντώσουν περισσότερο τον προϋπολογισμό τους. Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι οι μισοί από τους παγκόσμιους αγοραστές της εορταστικής περιόδου δηλώνουν ότι θα επιλέξουν από πού θα αγοράσουν δώρα με βάση το ποιος έχει τις καλύτερες προσφορές, εκπτώσεις ή προωθητικές ενέργειες – αλλά και άλλα πράγματα έχουν επιρροή.
Ενώ οι εκπτώσεις είναι ένα ισχυρό εργαλείο που επηρεάζει τις αποφάσεις των καταναλωτών τόσο για τα προϊόντα όσο και για τους λιανοπωλητές, δεν είναι το παν. Στην πραγματικότητα, διαπιστώσαμε ότι οι αρχές της επιστήμης της συμπεριφοράς και οι συναφείς τακτικές – όπως η προβολή αξιολογήσεων με υψηλά αστέρια ή η δωρεάν παράδοση και επιστροφή – μπορούν να ξεπεράσουν την αποτελεσματικότητα μιας έκπτωσης.
Στις μέρες μας, οι καταναλωτές αποφασίζουν να πραγματοποιήσουν μια αγορά τόσο με βάση την τιμή όσο και με βάση την ποιότητα. Για παράδειγμα, το 81% των πιθανών αγοραστών της Black Friday και της Cyber Monday στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι η επίτευξη των καλύτερων τιμών ή της καλύτερης αξίας είναι σημαντική. Ωστόσο, είναι επίσης σημαντικό για το 80% ότι τα προϊόντα που αγοράζουν είναι επίσης της καλύτερης ποιότητας. Έτσι, ενώ η αξιολόγηση των τιμών και των εκπτώσεων αποτελεί σημαντικό μέρος κάθε στρατηγικής marketing. Και δεδομένου ότι πολλοί αγοραστές έχουν ακόμη να ολοκληρώσουν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους, υπάρχει ακόμη η ευκαιρία να αξιοποιήσετε στο έπακρο την τελευταία εβδομάδα.
-Οι αγοραστές στρέφονται σε διαδικτυακές πηγές
Είτε οι αγοραστές αναζητούν προϊόντα είτε κυνηγούν ευκαιρίες, οι ψηφιακοί πόροι είναι ζωτικής σημασίας. Το 86% των καταναλωτών στις αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι οι διαδικτυακές πηγές τους βοηθούν να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις. Αυτή τη σεζόν, η Google συνεχίζει να παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς σχεδόν εννέα στους δέκα αγοραστές των εορτών στις αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι χρησιμοποίησαν τη Google για να βοηθηθούν στις αγορές τους.
Καθώς επιδιώκετε να προσεγγίσετε περισσότερους ανθρώπους αυτή την περίοδο, ίσως θελήσετε να αξιοποιήσετε τις τάσεις αναζήτησης για τις διακοπές και τις πληροφορίες που είναι διαθέσιμες στη σελίδα Insights στις διαφημίσεις Google Ads. Αυτές βασίζονται στις επιδόσεις του λογαριασμού σας, καθώς και στις αναζητήσεις σε ολόκληρη τη Google για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες για τις οποίες προβάλλετε διαφημίσεις. Οι γνώσεις αυτές μπορούν να σας βοηθήσουν να βρείτε νέους πελάτες και με κόστος που εξυπηρετεί την επιχείρησή σας.
Για να προσεγγίσετε τους τοπικούς αγοραστές και να προωθήσετε το απόθεμά σας στο κατάστημα, χρησιμοποιήστε καμπάνιες Performance Max για στόχους καταστημάτων. Μπορείτε να αναδείξετε τα κοντινά σας καταστήματα, τις εποχιακές προσφορές και τις επιλογές υλοποίησης, όπως η CurbsidePickup, σε αγοραστές που ήδη αναζητούν καταστήματα όπως το δικό σας.
-Μια νέα κατάσταση του παιχνιδιού
Η αβεβαιότητα που κατέλαβε τους αγοραστές αυτή την περίοδο των διακοπών θα συνεχιστεί πιθανότατα και το νέο έτος, οδηγώντας τους να είναι πιο προσεκτικοί στις αγορές τους, να διευρύνουν τα σύνολα των εκτιμήσεών τους και να χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό ψηφιακούς πόρους για να βοηθήσουν τις αποφάσεις τους καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023.
Αυτή η νέα κατάσταση του παιχνιδιού αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τα brands και τους εμπόρους λιανικής πώλησης, αλλά είναι επίσης μια συναρπαστική ευκαιρία να βοηθήσουν τους ανθρώπους να εκπαιδευτούν και να νιώσουν σιγουριά για τις αγορές τους.
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist
Πηγή: Think with Google