Instagram: Αλλάζει και παίρνει «μορφή» TikTok

Μήπως ανοίξατε το Instagram και νομίζατε ότι ανοίξατε το TikTok;
Μια από τις μεγάλες αλλαγές που αναμένουμε το 2022 έχει αρχίσει να φαίνεται στους χρήστες. Και το feed του Instagram αλλάζει για να δώσει προτεραιότητα στα βίντεο και το αποτέλεσμα μοιάζει με το TikTok.
Το Instagram έχει ξεκινήσει να πειραματίζεται με full-screen κάθετα κεντρικά feed, δίνοντας μεγαλύτερη προτεραιότητα σε βίντεο και φωτογραφίες με διαστάσεις 9:16. Στη δοκιμαστική ενημέρωση που έχουν αρχίσει κάποιοι χρήστες να βλέπουν όταν ανοίγουν την εφαρμογή, οι λεζάντες, τα σχόλια και τα like θα εμφανίζονται πάνω στην κάθε εικόνα ή βίντεο που πλέον θα καλύπτει ολόκληρη την οθόνη του smartphone.
Θα είσαι στο Instagram αλλά θα είναι σαν να είσαι στο TikTok…
Τα stories, οι ειδοποιήσεις, το κουμπί για νέα δημοσίευση και τα μηνύματα θα παραμείνουν προς το παρόν ως έχουν. Αντίθετα, τα reels, το shopping και το προφίλ του κάθε χρήστη θα είναι διαθέσιμα στο κάτω μέρος της οθόνης στο Instagram.
Φυσικά αυτές οι αλλαγές δεν μας ξαφνιάζουν. Η εφαρμογή έχει στο παρελθόν προσπαθήσει να ενθαρρύνει τους δημιουργούς να χρησιμοποιήσουν τα reels, δηλαδή τα βιντεάκια μικρού μήκους. Πως τους προέτρεπε;! Aνταμοίβοντας με χρηματικό έπαθλο όσους έφτιαχναν τα πιο πετυχημένη. Αντιστοίχως, ο αλγόριθμος «τιμωρεί» τους χρήστες που αναδημοσιεύουν βίντεο από το TikTok, με τη λογική ότι η εταιρία θέλει να επιβραβεύσει το πρωτότυπο περιεχόμενο.
Παρόλο που αυτή είναι η στρατηγική που θέλει να ακολουθήσει η εταιρία, πολλοί χρήστες της πλατφόρμας δυσανασχετούν, λέγοντας πως δεν χρειάζονται ένα ακόμη TikTok. Τόσο οι χρήστες Android συσκευών, όσο και όσοι χρησιμοποιούν IOS, δεν δείχνουν ενθουσιασμένοι με αυτή την αλλαγή. Θεωρούν πως κάθε μέσο οφειλεί να έχει δική του ξεχωριστή ταυτότητα και να μην “κλέβει” την πρωτοτυπία που δημιούργησε μία άλλη πλατφόρμα.
Άγγελος Χατζηδάκης
Digital Media Specialist
Πληροφορίες από: WordStream