Podcast: 5 facts που ο κάθε marketer οφείλει να γνωρίζει

Το podcast αποτελεί μια σταθερή πηγή διασκέδασης και πληροφόρησης για ολοένα και περισσότερα άτομα στον κόσμο και αυτό γίνεται αυτόματα ένα πολύ καλό μέσω προώθησης και διαφήμισης προϊόντων και υπηρεσιών.
Ακολουθεί μια σύνοψη των βασικών στατιστικών στοιχείων του podcast που κάθε marketer πρέπει να γνωρίζει.
- Το 71% των ακροατών podcast ανήκουν στους Gen Z/Millennials: Αυτή η μορφή ήχου είναι ελκυστική ειδικά στις νεότερες γενιές. Πιο συγκεκριμένα, το 39% της Gen Z δηλώνει ότι ακούει κυρίως, ή και αποκλειστικά, podcasts και 1 στους 5 Millennials είναι εβδομαδιαίοι ακροατές podcast και ακούνε κατά μέσο όρο μία ώρα κάθε μέρα.
- Ο μέσος χρόνος ακρόασης podcast αυξάνεται: Μέσα στα τελευταία 2 χρόνια ο μέσος χρόνος που αφιερώνουν οι καταναλωτές για να ακούν podcasts κάθε μέρα έχει αυξηθεί κατά 4 λεπτά. Για τους καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας είναι ακόμη υψηλότερος και ανέρχεται στα 6 λεπτά. Ενώ οι νεότεροι ακροατές εξακολουθούν να κερδίζουν στην κατανάλωση podcast, είναι ενδιαφέρον να δούμε μια ταχύτερη αύξηση μεταξύ των μεγαλύτερων γενεών.
- Το 64% των ακροατών podcast δηλώνουν ότι η μουσική είναι το κύριο ενδιαφέρον τους: Οι χρήστες podcast είναι επίσης 37% πιο πιθανό από τον μέσο καταναλωτή να ενδιαφέρονται για ζωντανές εκδηλώσεις, με το 32% να δηλώνει ότι είναι πάντα σε αναζήτηση νέων ζωντανών μουσικών εκδηλώσεων. Πρόκειται για μια αξιοπρεπή διαφημιστική αρένα.
Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι ότι οι οπαδοί των podcast έχουν 58% περισσότερες πιθανότητες από το μέσο όρο να ενδιαφέρονται για vegan τρόφιμα. Μοναδικές πληροφορίες για το κοινό, όπως αυτή, ρίχνουν φως σε ευκαιρίες marketing podcast που πιθανώς δεν είχατε εξετάσει ποτέ πριν.
Διαφημιστική τροφή για σκέψη; Έτσι πιστεύουμε. - Η ανακάλυψη brands μέσω διαφημίσεων podcast αυξάνεται: Το 12% των καταναλωτών δηλώνει ότι ανακαλύπτει νέες μάρκες και προϊόντα μέσω διαφημίσεων podcast και χορηγούμενου περιεχομένου. Αυτός ο αριθμός μπορεί να μην φαίνεται μεγάλος αλλά έχει αυξηθεί κατά 10% από το τρίτο τρίμηνο του 2019. Στην πραγματικότητα, οι διαφημίσεις ήχου είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές ανακάλυψης brands στα δεδομένα μας, ενώ οι τηλεοπτικές διαφημίσεις συνεχίζουν να μειώνονται.
- Σε πάνω από το 1/3 των καταναλωτών δεν αρέσουν οι αυτοματοποιημένες διαφημίσεις: Πάνω από το 1/4 επιθυμεί διαφημίσεις που συνδυάζονται με το ύφος του οικοδεσπότη και το 1/5 θα ήθελε ένα χρηματικό όφελος, όπως μια έκπτωση.
Το βασικό συμπέρασμα εδώ; Για πιο αποτελεσματικό marketing σε podcast, δώστε στον ακροατή δημιουργική ελευθερία να διαβάζει τις διαφημίσεις σας προωθώντας προϊόντα σχετικά με τα ενδιαφέροντα των ακροατών στους οποίους απευθύνεστε με έκπτωση ή προνόμια.
Αν τα παραπάνω δεν είναι αρκετά πειστικά για να σας ενθαρρύνουν να στοχεύσετε ακροατές podcast με σχετικές διαφημίσεις και χορηγούμενο περιεχόμενο, τότε δεν ξέρουμε τι είναι!
Έλενα Μπάκουλα
Digital Marketing Assistant