Social Commerce: Τι είναι και πως μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας

Τα social media χρησιμοποιούνται εδώ και καιρό για την προώθηση εμπορικών σημάτων, προϊόντων και υπηρεσιών, αυτό που ονομάζουμε Social Commerce.
Στις πρώτες μέρες του digital marketing, τα brands δημοσίευαν απλώς φωτογραφίες ή βίντεο προϊόντων στο Facebook, το Instagram ή το Pinterest. Έτσι, ήθελαν να τραβήξουν την προσοχή των πελατών-στόχων τους και να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στον ιστότοπο ή το ηλεκτρονικό τους κατάστημα. Τώρα, χάρη σε μια πληθώρα εργαλείων social commerce, οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να πραγματοποιούν πωλήσεις απευθείας στα social media.
Το social commerce επεκτείνεται με ταχύτητα φωτός και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα.
Τι είναι το social commerce, όμως;!
Το κοινωνικό εμπόριο (social commerce) είναι η πρακτική της πώλησης προϊόντων απευθείας από τα προφίλ κοινωνικών μέσων του brand. Δηλαδή χρησιμοποιώντας Facebook Shops, Instagram Shops, Product Pins και άλλες εγγενείς λύσεις αγορών μέσων κοινωνικής δικτύωσης — ή chatbot και βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης βελτιστοποιημένους για πωλήσεις.
Σημειώστε ότι το social commerce και το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα. Ο στόχος του e-shop marketing στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι να αυξήσει την επισκεψιμότητα σε έναν ανεξάρτητο ιστότοπο ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα εκτός πλατφόρμας. Η διαφορά έγκειται στο σημείο όπου συμβαίνει η εμπειρία αγορών (συμπεριλαμβανομένης της περιήγησης προϊόντων, της προσθήκης στο καλάθι, της ολοκλήρωσης αγοράς).
Το social commerce δεν είναι το ίδιο πράγμα με τo social sales. Το τελευταίο είναι η πρακτική της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τον εντοπισμό, τη σύνδεση και την καλλιέργεια προοπτικών πωλήσεων. To social sales επικεντρώνεται στη δικτύωση και τη δημιουργία σχέσεων και δεν δημιουργεί πάντα άμεσες πωλήσεις.
Γιατί πρέπει να ενδιαφέρεστε για το αυτό;
Το μεγαλύτερο όφελος από την υιοθέτηση μιας τέτοιας στρατηγικής είναι ότι σας βοηθά να μετατρέψετε τις πωλήσεις απευθείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με έναν βελτιστοποιημένο, εξ ολοκλήρου στην πλατφόρμα τρόπο. Εάν ένας πελάτης ανακαλύψει την επωνυμία ή το προϊόν σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν χρειάζεται πλέον να εγκαταλείψει την πλατφόρμα για να πραγματοποιήσει την αγορά του. Αυτή η απλοποιημένη διαδικασία αφαιρεί την τριβή και ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο ορισμένων πελατών να εγκαταλείψουν την αγορά λόγω μιας περίπλοκης ή μακράς διαδικασίας ολοκλήρωσης αγοράς.
Το 48% των χρηστών του Διαδικτύου μεταξύ 18 και 34 ετών αναφέρουν ότι έχουν αγοράσει κάτι μέσω των social media. Το 81% των αγοραστών έχουν ερευνήσει προϊόντα στα social media πριν αγοράσουν. Από την άλλη πλευρά, το 45% των επιχειρήσεων το 2021 ήθελε να χρησιμοποιήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αυξήσει τις μετατροπές ή τις πωλήσεις.
Έτσι, είναι ένα win-win για όλους.
Οι πωλήσεις που προέρχονται από αυτό αυξήθηκαν από 560 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 σε 732 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί από έτος σε έτος έως το 2026 (τουλάχιστον). Ενώ αρχικά οι κύριοι χρήστες ήταν μεγάλοι διαφημιστές και πολυκαταστήματα, αυτό δεν ισχύει πλέον. Ειδικότερα, το Facebook και το Instagram έχουν δημιουργήσει εύκολες επιλογές Shop που είναι προσβάσιμες σε όλες τις επιχειρήσεις.
Ποιες είναι οι καλύτερες πλατφόρμες για το social commerce;
Το Facebook ήταν η πρώτη πλατφόρμα που εισήγαγε εγγενή τέτοια εργαλεία και εξακολουθεί να είναι μια καλή πρώτη επιλογή (ειδικά επειδή χρειάζεστε ένα Κατάστημα Facebook για να δημιουργήσετε ένα Κατάστημα Instagram).
Το Instagram είναι μια άλλη δύναμη για το social commerce, με μια ποικιλία διαφορετικών λειτουργιών βελτιστοποιημένων για τις πωλήσεις. Υπάρχει τεράστια εστίαση του social commerce στο Instagram. To Instagram δημιούργησε και μια καρτέλα «Αγορές», η οποία επιτρέπει στους χρήστες να περιηγούνται σε προϊόντα από διαφορετικές μάρκες. Οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν σε προϊόντα που τους προτείνει ο αλγόριθμος του Instagram, να αναζητήσουν συγκεκριμένα στοιχεία ή να περιηγηθούν σε κατηγορίες προϊόντων.
Το TikTok Shopping είναι μια λύση που επιτρέπει στους δημιουργούς του TikTok να προωθούν και να πουλούν προϊόντα στην πλατφόρμα. Με τις Αγορές TikTok, οι επωνυμίες και οι δημιουργοί μπορούν να προσθέσουν μια καρτέλα αγορών στα προφίλ τους στο TikTok. Η καρτέλα θα τραβήξει προϊόντα από τους καταλόγους προϊόντων Shopify, επιτρέποντας σε άλλους χρήστες του TikTok να περιηγηθούν σε προϊόντα χωρίς να εγκαταλείψουν την εφαρμογή και να πλοηγηθούν εύκολα στα ηλεκτρονικά καταστήματα των δημιουργών για ολοκλήρωση της αγοράς. Η λειτουργία είναι σχετικά νέα και προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο σε επιλεγμένους εμπόρους του Shopify από τις ΗΠΑ και το ΗΒ. Το TikTok και το Shopify ανακοίνωσαν ότι θα το διαθέσουν σε περισσότερες χώρες τους επόμενους μήνες.
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist
Πληροφορίες από: WordStream