Social Media Demographics: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Για να δημιουργήσετε μία στρατηγική marketing για τα social media, θα πρέπει να γνωρίζετε το κοινό-στόχος που σας ενδιαφέρει, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και τους δικούς σας στόχους. Το καλύτερο αποτέλεσμα θα προκύψει όταν δημοσιεύσετε το σωστό περιεχόμενο στις σωστές πλατφόρμες (ανάλογα με το κοινό που χρειάζεστε).
Κάθε πλατφόρμα social media έχει τα δικά της μοναδικά δημογραφικά στοιχεία. Για παράδειγμα, το TikTok χρησιμοποιείται κυρίως από Gen Z-ers και millennials. Το LinkedIn, από την άλλη πλευρά, είναι προσανατολισμένο σε εκείνους που οικοδομούν καριέρες.
Η γνώση των δημογραφικών στοιχείων κάθε πλατφόρμας θα σας βοηθήσει να γνωρίζετε σε ποιο δίκτυο πρέπει να βρίσκεστε για να επιτύχετε τους στόχους σας. Και ο καλύτερος τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να δείτε τους αριθμούς.
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ SOCIAL MEDIA
Τον Ιανουάριο του 2022, 4,62 δισεκατομμύρια άνθρωποι ήταν ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό είναι περισσότερο από το ήμισυ του πληθυσμού της γης. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι άνθρωποι περνούν κατά μέσο όρο 2 ώρες και 27 λεπτά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε μέρα.
Υπάρχει ένα ψηφιακό χάσμα μεταξύ των φύλων παγκοσμίως, καθώς το 54% των χρηστών των social media παγκοσμίως αναγνωρίζονται ως άνδρες. Αυτό το χάσμα είναι μεγαλύτερο στη νότια Ασία, όπου μόνο το 28% των χρηστών αναγνωρίζονται ως γυναίκες. Ο μέσος χρήστης ξοδεύει το 35% του συνόλου του χρόνου του χρησιμοποιώντας τα social media.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ταυτίζονται ως γυναίκες περνούν περισσότερο χρόνο στις κοινωνικές πλατφόρμες από εκείνους που ταυτίζονται ως άνδρες. Στην πραγματικότητα, οι γυναίκες ηλικίας 16 – 24 ετών περνούν τον περισσότερο χρόνο στα social media (3 ώρες και 13 λεπτά την ημέρα, κατά μέσο όρο).
Με σχεδόν 3 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως, το Facebook εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη και πιο δημοφιλής πλατφόρμα social media. Ωστόσο, το Facebook δεν είναι η αγαπημένη πλατφόρμα παγκοσμίως. Το WhatsApp είναι—και έχει κερδίσει τις καρδιές του 15,7% των χρηστών των social media παγκοσμίως.
Κάθε μήνα, ο μέσος χρήστης του internet χρησιμοποιεί 7,5 διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Στη Βραζιλία, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις περισσότερες πλατφόρμες (κατά μέσο όρο 8,7 πλατφόρμες μηνιαίως), ενώ οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τον λιγότερο αριθμό κοινωνικών πλατφορμών στην Ιαπωνία (κατά μέσο όρο 3,9 πλατφόρμες ανά μήνα).
Σχεδόν οι μισοί παγκόσμιοι διαδικτυακοί χρήστες λένε ότι χρησιμοποιούν κυρίως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να διατηρήσουν επαφή με την οικογένεια και τους φίλους τους. Άλλοι δημοφιλείς λόγοι περιλαμβάνουν το γέμισμα του ελεύθερου χρόνου, την ανάγνωση ειδήσεων/των τάσεων και την εύρεση περιεχομένου. Μόνο το 17,4% των χρηστών είπε ότι «η υποστήριξη και η σύνδεση με καλούς σκοπούς» ήταν ο κύριος λόγος που χρησιμοποίησαν τα social media.
FACEBOOK DEMOGRAPHICS
Το Facebook είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που υπάρχει. Και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το κοινό-στόχο σας να το χρησιμοποιεί. Πάνω από το 79% των ανθρώπων που χρησιμοποιούν άλλα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούν και το Facebook.
- Σχεδόν 3 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως.
- Περίπου 1,93 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook κάθε μέρα.
- Οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες αποτελούν το 66% των μηνιαίων ενεργών χρηστών του Facebook.
- 561 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook Marketplace για να αγοράσουν και να πουλήσουν πράγματα.
- Ο μέσος χρήστης ξοδεύει περίπου 20 ώρες στην εφαρμογή το μήνα.
- Το 31% όλων των χρηστών του είναι ηλικίας 25 – 34 ετών.
- Το 41% όλων των χρηστών του είναι ηλικίας 45 ετών και άνω.
- Το 56,6% των χρηστών του αναγνωρίζονται ως άνδρες και το 43,4% ως γυναίκες. Οι άνδρες χρήστες ηλικίας μεταξύ 25 και 34 ετών είναι το μεγαλύτερο δημογραφικό στοιχείο.
- Το 98,5% όλων των χρηστών του παγκοσμίως έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα με κινητές συσκευές.
- Το 82% των χρηστών το χρησιμοποιεί μόνο με κινητό τηλέφωνο.
- Το 70% των Αμερικανών που βγάζουν λιγότερα από 30.000 $/έτος χρησιμοποιεί το Facebook, το οποίο είναι το ίδιο ποσοστό με εκείνους που κερδίζουν πάνω από 75.000 $.
- Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 89% των αποφοίτων κολεγίου το χρησιμοποιεί.
INSTAGRAM DEMOGRAPHICS
Το Instagram είναι αυτή τη στιγμή η τέταρτη πιο χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο. Αυτό το δίκτυο εστιάζεται στην οπτική γωνία και διαθέτει λειτουργίες όπως Reels, Live και Shops για να βοηθά τους τακτικούς χρήστες, τους εμπόρους και τους κατόχους επωνυμιών να μοιράζονται τις καλύτερες εικόνες και βίντεο με τα σωστά άτομα.
- Έχει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως.
- Το 24% των χρηστών το επισκέπτεται περισσότερες από μία φορές την ημέρα.
- Το 2021, οι χρήστες περνούσαν κατά μέσο όρο 11 ώρες/μήνα στην εφαρμογή για κινητά.
- Περισσότεροι από τους μισούς χρήστες του παγκοσμίως είναι κάτω των 35 ετών.
- Από τον Ιανουάριο του 2022, το 49% όλων των χρηστών του στον κόσμο ταυτίζονται ως γυναίκες.
- Το Instagram χρησιμοποιείται κυρίως από νεότερους. Στην πραγματικότητα, το 84% των εφήβων στις Ηνωμένες Πολιτείες το χρησιμοποιεί τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
LINKEDIN DEMOGRAPHICS
Το LinkedIn έχει βοηθήσει τους επαγγελματίες των επιχειρήσεων να συνδεθούν μεταξύ τους. Εάν είστε επωνυμία, πιθανότατα πρέπει να έχετε μια επιχειρηματική σελίδα στο LinkedIn για να συνδεθείτε με το κοινό-στόχο σας (ειδικά αν το κοινό σας αποτελείται από επαγγελματίες τoυ κλάδου).
- Έχει 810 εκατομμύρια μέλη παγκοσμίως.
- Το 22% των μελών του στις Ηνωμένες Πολιτείες επισκέπτεται τον ιστότοπο καθημερινά.
- 49 εκατομμύρια άνθρωποι το χρησιμοποιούν για να αναζητήσουν θέσεις εργασίας κάθε εβδομάδα—και έξι άτομα προσλαμβάνονται κάθε λεπτό.
- 57 εκατομμύρια εταιρείες παγκοσμίως έχουν επιχειρηματική σελίδα στο LinkedIn.
- Το 57% των χρηστών του είναι άνδρες και το 43% είναι γυναίκες.
- Το 59,1% όλων των χρηστών παγκοσμίως είναι μεταξύ 25 και 34 ετών. Οι άνθρωποι ηλικίας 18-24 ετών αποτελούν το 20,4% των χρηστών του LinkedIn.
- Το 40% των Αμερικανών χρηστών του Διαδικτύου ηλικίας 46-55 ετών χρησιμοποιούν το LinkedIn.
- Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι η χώρα με το μεγαλύτερο κοινό στο LinkedIn.
- Από τον Ιανουάριο του 2020, η Ισλανδία έχει την υψηλότερη απήχηση κοινού με προσέγγιση 94%.
- Υπάρχουν πάνω από 185 εκατομμύρια μέλη του LinkedIn στις Ηνωμένες Πολιτείες, πάνω από 85 εκατομμύρια μέλη στην Ινδία, πάνω από 56 εκατομμύρια μέλη στην Κίνα και πάνω από 55 εκατομμύρια μέλη στη Βραζιλία.
- Το 89% των Αμερικανών ενηλίκων που έχουν πτυχίο κολεγίου το χρησιμοποιούν.
- Το 50% των Αμερικανών ενηλίκων που κερδίζουν πάνω από 75.000 $ το χρόνο το χρησιμοποιούν.
TIKTOK DEMOGRAPHICS
Το TikTok είναι η νεότερη πλατφόρμα social media σε αυτήν τη λίστα. Ωστόσο, η εφαρμογή κοινής χρήσης βίντεο έχει εκτοξευθεί τόσο πολύ που αυτή τη στιγμή είναι η 7η πιο χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο. Η ξαφνική δημοτικότητα του TikTok έκανε την εφαρμογή να γίνει viral και οι άνθρωποι (κυρίως νεότεροι) κερδίζουν χρήματα και δόξα από τα βίντεο που μοιράζονται στην εφαρμογή.
- Σχεδόν 885 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολουθούν το TikToks παγκοσμίως.
- Παγκοσμίως, 167 εκατομμύρια TikToks παρακολουθούνται σε ένα λεπτό στο διαδίκτυο.
- Έχει περίπου 29,7 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά και 120,5 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες.
- Οι χρήστες του ξοδεύουν κατά μέσο όρο 19,6 ώρες το μήνα στην εφαρμογή.
- Το 57% όλων των χρηστών του παγκοσμίως αναγνωρίζονται ως γυναίκες και το 43% ως άνδρες.
- Το 25% των χρηστών στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι ηλικίας μεταξύ 10 και 19 ετών. Το 22% είναι ηλικίας 20 έως 29 ετών. Και το 4% των Αμερικανών ηλικίας 65 ετών και άνω χρησιμοποιούν το TikTok.
- Το 70% των Αμερικανών εφήβων το χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
- Οι χρήστες TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες μεταξύ 15 και 25 ετών αυξήθηκαν κατά 180% κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.
- Είναι η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις σε περισσότερες από 40 χώρες παγκοσμίως.
- Είναι διαθέσιμο σε περισσότερες από 150 διαφορετικές αγορές και σε 35 γλώσσες.
- Με βάση τα έσοδα iOS, οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι η κορυφαία αγορά του TikTok παγκοσμίως.
- Με βάση τις λήψεις του Google Play, η Ιρλανδία έχει την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά TikTok. Και το Περού έχει το ταχέως αναπτυσσόμενο κοινό iOS TikTok.
- Το 19% των αποφοίτων κολεγίου το χρησιμοποιεί (και το 21% των ατόμων που έχουν ολοκληρώσει το γυμνάσιο ή λιγότερο χρησιμοποιούν την πλατφόρμα).
- Το 29% των Αμερικανών που βγάζουν μεταξύ 30.000 και 50.000 $ ετησίως χρησιμοποιούν το TikTok
Πηγή: AdEspresso
Νίκη Μπερδέση
Digital Marketing Strategist